Viser resultater 1 til 5 av 5
    Ensign
    Medlem siden
    Feb 2006
    Sted
    Grimstad
    Svar
    34

Standard Pixlete med green screen

Når man bruker green screen i premiere pro ved keying så blir det veldig pixlete i kantene, som du ser veldig godt særlig når personen e.l som er foran green screenen rører på seg. Finnes det en måte å fikse dette eller unngå det? Har premier pro og after effects. Er ikke særlig god på AE, men vil lære.

Captain
    Medlem siden
    May 2004
    Sted
    Røyse, utenfor Hønefoss
    Svar
    589

Sitter på skole pc akkurat nå og der har vi bare premiere elements (husker ikke helt åssen det er i premiere pro), men i elemenst er det hvertfall en knapp inne på greenscreen options som heter smoothing, men jeg synes å huske at det er noe annet i premiere pro, men du får ta deg en titt.
    lle tenker på seg selv, det er bare jeg som tenker på meg!

Ensign
    Medlem siden
    Feb 2006
    Sted
    Grimstad
    Svar
    34

på pro så kan du velge om du skal ha high eller low eller ingen smoothing på effect controls, men selv med high så ser det ikke helt bra ut. Ser egentlig ikke noe særlig forskjell.

Rear Admiral (Ambassador) OlaHaldor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,313

Det har med hvor mye (lite..) informasjon DV kan takle. Dårlig fargemetning, dårlig grønnskjerm og lyssetting kan være skylden i dette, og ikke noe du får gjort med å knipse med fingrene, uansett verktøy. Eventuelt kan du rotoscope..

Commodore
    Medlem siden
    Jun 2005
    Sted
    Granvin
    Svar
    881

Det vert sagt at keying-verktøya i Premiere Pro er ganske dårlege, sett i høve til AE (og Premiere 6.5 for den saks skuld...), so det kan vere du får eit betre resultat med AE. Denne tutorialen (høgreklikk, lagre mål som) trur eg seier litt om keying i AE. Om du vil ha ei grei innnføring i AE er resten av tutorialene på den same sida, http://www.xtreme-is-back.com/, ganske bra.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •