still inn på maks lukketid på cammet ditt. Blir litt mørkere på 8000 men det blir bra slowmotion på lyse dager.
Jeg vet det finnes plugins som gjør at man kan få en ok slowmotion effekt med et vanlig DV cam. Er det noen som veit om eller har noe erfaring med slike plugins for f.eks. After effects eller premiere?
Takknemlig for alle svar![]()
Canon 550D, 18-55 IS, 30mm f/1.4, glidecam, Zoom H4n
still inn på maks lukketid på cammet ditt. Blir litt mørkere på 8000 men det blir bra slowmotion på lyse dager.
ilm hardt, film stil, film med Panasonic uten tvil!
I After Effects har du "time-stretch" som du kan bruke til slow-motion, og derfra igjen har du noe som heter "pixel motion" for å jevne ut "hakkingen". Tar lang tid å prosessere, men gir fra tid til annen, en herlig myk slow motion.
Om du kjenner til noen som har, eller kan leie inn, har man jo alltids gode løsninger i Shake på Mac.
Et eksempel på slow motion som jeg nevnte, i After Effects;
- Original-opptaket
- Med slow-motion
Tusen takk! Akkuratt det jeg hadde i tankene:P Det blir jo et fantastisk resultat:P med tanke på orginalvideoen
Vær obs på at det ikke er en "magisk knapp" - lek og lær!![]()
:? Finner ikke den Pixel Motion effekten. Veit noen hvor man kan finne den? (Har ikke satt meg inn i AE, drivd mest i Premiere...) Jeg har AE 6.5 ...
Har du After Effects Pro? Regner med at du må ha det for å bruke det.
"Final Cut Pro is the sort of girl you would take on a date, and Avid is the sort of girl you wanna marry"
- Frank Capria
How do you do that? "Lukketid" er hva på engelsk?Opprinnelig postet av Brother
![]()
Først og fremst må du ha et ordentlig god kamera med muligheten til å justere lukkertid. Og da må du se etter "Shutter speed". Det er lukkertid på engelsk.Opprinnelig postet av alj
Hvor ligger den "pixel motion" i AE? Jeg har AE7![]()
Bokmerker