Jeg foreslår dere filmer om natten, eller når det er sånn passe mørkt ute.
Ikke legg inn regn, ta heller å filme en natt det er det.
Lyn og tordenskyer kan du bruke After Effects til. fungerer bra det! (Om du har After Effects da). :wink:
Heisann!
Vet ikke om dette passer under Visuelle effekter, men prøver allikevel.
Jeg har lagd ferdig et manus, som jeg har tenkt til å filme snart... I filmen skal en person løpe i skikkelig regnvær med lyn og torden... (det skal også være om natta)
Den kombinasjonen er det ikke ofte man får her i Norge, så er det noen måte jeg kan lage skikkelig regnvær og lyn og torden? Og eventuelt hvor mye cash må jeg punge ut?
-- Bossen --
Jeg foreslår dere filmer om natten, eller når det er sånn passe mørkt ute.
Ikke legg inn regn, ta heller å filme en natt det er det.
Lyn og tordenskyer kan du bruke After Effects til. fungerer bra det! (Om du har After Effects da). :wink:
Visuelle effekter er for det første effekter lagt på i etterkant av filming; og dermed er du ute etter noen som kan lage det til for deg i After Effects. Det skal ikke være vanskelig for AE-gutta å lage til noen lyn på svart himmel og refleksjoner av lyset i vann og på mennesker. Dog tror jeg likevel det er bedre å ta spesialeffekttilnærmelsen hvor du bruker blinkende sterke lyskastere for å simulere lynglimtene og heller filme en lynhimmel i 2nd unit. Regnmaskiner er store og dyre, men med nærbilder kommer du langt med store vanningskanner.
Før du begynner å filme bør du spyle området rundt med vann. Så bladene på trærne ser våte ut og at jorda er våt og sølete og ikke tørr. Du bør også spyle skuespilleren med vann på forhånd også. Så bør du filme klippet mens du spyler opp i været så det ser ut som det regner.
Film om natten eller i skumringen. Hvis du filmer i skumringen kan du fargekordinere det så det ser ut som det er på natten.
Digitalt etterpå legger du på regn lyder.
så kan du klippe ut kanskje 3 frames eller noe og legge in lyse glimt, og legge in torden lyder.
ttp://www.effektsiden.moo.no/
Takk for alle svar!![]()
Dette må testes 8)
-- Bossen --
Bokmerker