nå er det nesten 20 online og ingen vet det :cry:
Synst det er merkelig når man kan laste ned lost som varer i 42 min og har en størrelse på 350MB og som holder meget god kvalitet, men når jeg lager en film på 8 min med en mye dårligere bitrate og kvalitet enn lost blir flere GigaByte stor, hva skyldest dette 8O ?
Også ett spørsmål til; når jeg skal renderere i widescreen så blir det svarte kanter på sidene og ikke bare oppe og nede :S
nå er det nesten 20 online og ingen vet det :cry:
Lost er komprimert med en kodek som heter Divx, og din film er sikkert ukomprimert.
Ukomprimert video og lyd tar veldig stor plass.
[ame=http://en.wikipedia.org/wiki/Video_codec]Her kan du lese litt om kodeker[/ame]
Takk, men hvorfor blir det svarte streker på sidene når jeg renderer Widescreen:S det skal jo bare vere svart oppe å nede..
Hvilket program bruker du?Opprinnelig postet av makketota
hy pay a dollar for a bookmark? Why not use the dollar for a bookmark? - Steven Spielberg
Premiere ProOpprinnelig postet av StianH
Hvis du har filmet i 4:3 og bruker Premieres innebygde encoder og der velger at det skal bli 16:9, vil jeg tro at det faktisk blir slik du har nevnt. Om du rendrer ut filmen til DV AVI 16:9 og så bruker Premieres talentløse encoder så vil det bli "riktig"(feil hvis man tenker på at bildet blir strekt da..). Samtidig kan det også ha noe med hva du har stilt på "Interpret footage" og hvilke prosjektinnstillinger du har valgt.
For all komprimering bruk TMPGEnc(.mpg) eller Windows Media Encoder(.wmv). HenrikSolberg og Melwasul kan kanskje forklare eller foreslå Quicktime til å komprimere med, men selv har jeg ingen egne programmer til det, og Premieres innebygde encoder (Adobe Media Encoder) er ikke spesielt funksjonell.
kan noen gi et eksempel på et program, eller en oppskrift som gjør at jeg kan komprimere på samme måte som de lost-episodene? hadde vært digg
divx komprimering det :P last ned divx converter på ww.divx.com :Pkan noen gi et eksempel på et program, eller en oppskrift som gjør at jeg kan komprimere på samme måte som de lost-episodene? hadde vært digg
ag Aeger din MamMa
http://www.videohelp.com/
Hvis det ikke står der er det ikke verdt å vite... eller noe sånt. Endeløst mange forklaringer på hvordan man komprimerer DivX, samt så si alle andre formater tilgjengelig.
Bokmerker