Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 17

Tråd: Rendering ?

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Oct 2005
    Svar
    188

Standard Rendering ?

Synst det er merkelig når man kan laste ned lost som varer i 42 min og har en størrelse på 350MB og som holder meget god kvalitet, men når jeg lager en film på 8 min med en mye dårligere bitrate og kvalitet enn lost blir flere GigaByte stor, hva skyldest dette 8O ?

Også ett spørsmål til; når jeg skal renderere i widescreen så blir det svarte kanter på sidene og ikke bare oppe og nede :S

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Oct 2005
    Svar
    188

Standard Rendering ?

nå er det nesten 20 online og ingen vet det :cry:

Vice Admiral (moderator) mott sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Sted
    Narvik
    Svar
    332

Standard Rendering ?

Lost er komprimert med en kodek som heter Divx, og din film er sikkert ukomprimert.
    Ukomprimert video og lyd tar veldig stor plass.

[ame=http://en.wikipedia.org/wiki/Video_codec]Her kan du lese litt om kodeker[/ame]

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Oct 2005
    Svar
    188

Standard Rendering ?

Takk, men hvorfor blir det svarte streker på sidene når jeg renderer Widescreen:S det skal jo bare vere svart oppe å nede..

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Oslo
    Svar
    277

Standard Rendering ?

Sitat Opprinnelig postet av makketota
    Takk, men hvorfor blir det svarte streker på sidene når jeg renderer Widescreen:S det skal jo bare vere svart oppe å nede..
    Hvilket program bruker du?
    hy pay a dollar for a bookmark? Why not use the dollar for a bookmark? - Steven Spielberg

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Oct 2005
    Svar
    188

Standard Rendering ?

Sitat Opprinnelig postet av StianH
    Sitat Opprinnelig postet av makketota
    Hvilket program bruker du?
    Premiere Pro

Commodore dahlskebank sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Sted
    Thailand
    Svar
    1,787

Standard Hmmm

Hvis du har filmet i 4:3 og bruker Premieres innebygde encoder og der velger at det skal bli 16:9, vil jeg tro at det faktisk blir slik du har nevnt. Om du rendrer ut filmen til DV AVI 16:9 og så bruker Premieres talentløse encoder så vil det bli "riktig"(feil hvis man tenker på at bildet blir strekt da..). Samtidig kan det også ha noe med hva du har stilt på "Interpret footage" og hvilke prosjektinnstillinger du har valgt.

For all komprimering bruk TMPGEnc(.mpg) eller Windows Media Encoder(.wmv). HenrikSolberg og Melwasul kan kanskje forklare eller foreslå Quicktime til å komprimere med, men selv har jeg ingen egne programmer til det, og Premieres innebygde encoder (Adobe Media Encoder) er ikke spesielt funksjonell.

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Nesodden
    Svar
    200

Standard Rendering ?

kan noen gi et eksempel på et program, eller en oppskrift som gjør at jeg kan komprimere på samme måte som de lost-episodene? hadde vært digg

Lieutenant
    Medlem siden
    Oct 2005
    Svar
    77

Standard Rendering ?

kan noen gi et eksempel på et program, eller en oppskrift som gjør at jeg kan komprimere på samme måte som de lost-episodene? hadde vært digg
    divx komprimering det :P last ned divx converter på ww.divx.com :P
    ag Aeger din MamMa

Commodore dahlskebank sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Sted
    Thailand
    Svar
    1,787

Standard http://www.videohelp.com/

http://www.videohelp.com/

Hvis det ikke står der er det ikke verdt å vite... eller noe sånt. Endeløst mange forklaringer på hvordan man komprimerer DivX, samt så si alle andre formater tilgjengelig.

Side 1 av 2 12 SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •