Viser resultater 1 til 10 av 10
    Ensign
    Medlem siden
    Feb 2005
    Svar
    37

Standard Skole Prosjekt ++

Hei!
    Vi holder på med et skoleprosjekt om teknologi..Vi holder på å lage en film og lurer på hvordan man kan få til en kloningsscene. Der programlederen skal intervju to helt make personer.
    Noen som kan det?

Vi trenger også hjelp til å få en firkant oppi hjørnet med bilder av dagens saker...

Takker på forhånd

Commodore
    Medlem siden
    Jul 2004
    Sted
    Gjøvik
    Svar
    1,681

Hehe bare ett lite tips, forklar hva slags programmer dere eventuelt har tilgang til, men uansett, kloning kan gjøres i after effects og premiere, kan forklare litt nermere viss dere sier hvilke programmer dere har, og tror slike nyhest bilder kan gjøres i pinnacle ved og sette inn ett bilde viss det var det dere mente, ellers hva dere sikkert ut med bluescreen tror jeg 8O :evil: :wink: hehe lykke til
    url=http://www.odegaardstudio.com]Jeg liker kjeks-ungen, hva gjør han idag?[/url]

"Like eight bitches on a bitch-boat."
    -Garry Newman.

Ensign
    Medlem siden
    Feb 2005
    Svar
    37

har after effects og premier, men ikke pinnacle.

Det skal komme slags nyhetsbilder oppi hjørnet, som på tv2 sine nyhets sendinger.

Takker for all hjelp

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Nesodden
    Svar
    200

for å legge bilder i hjørnet med premiere, kan du bare legge inn bildet på filmen, over det andre klippet, (altså video 2 eller noe sånt) og krympe det med motion.

Commander
    Medlem siden
    Sep 2004
    Svar
    327

Hvis du har Premiere så spiller du inn et klipp med den ene klonen så et med den andre.

I Premiere da når du har capturet så legger du de to klippa oppå hverandre og velger crop fra videoeffekter, dra cropen oppå klippene.
    man who casts no shadow has no soul.

Commodore
    Medlem siden
    Jul 2004
    Sted
    Gjøvik
    Svar
    1,681

men er det bar meg elelr har den en tendens til og bli en stygg strek i midten?
    url=http://www.odegaardstudio.com]Jeg liker kjeks-ungen, hva gjør han idag?[/url]

"Like eight bitches on a bitch-boat."
    -Garry Newman.

Commodore
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Tharsis, Mars
    Svar
    2,656

Adobe After Effects: http://home.no/melwasul/kloning.JPG

Jeg anbefaler Adobe After Effects pga Mask Feather blander bildene sammen. Men Adobe Premiere funker også.

Adobe Premiere: http://home.no/gollom/clonepro.jpg

edit: home.no er dritteg for tiden

Ensign
    Medlem siden
    Feb 2005
    Svar
    37

Takker for svar!!

Hei Melwasul, kan du ta det steg for steg i Premier helst. skjønner ikke dritten av after effects.
    Spør deg siden det du hadde laget virket veldig bra og det ser ut som du har peiling.
    Jeg er litt evneveik så jeg trenger det inn med teskje :P

Takker på forhånd

Commodore
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Tharsis, Mars
    Svar
    2,656

Jeg syns det er lettere med After Effects, men greit.

1. Først importerer du videoen med samme personen som har vært på begge sidene.

2. Du deler dem i to klipper - et klipp med "original" (som står feks til venstre) og det andre med "kloning" (som står på andre side).

3. Du legger original som står feks til venstre på Video 1-sporet.

4. Du legger kloningen som står til høyre på Video 2-sporet.

5. Åpne effekt-vinduet og finn Crop (husker ikke hvor den ligger) og flytt den til kloning-klippet på video2-sporet.

6. Gjør som bildet - står kloningen til høyre, cropper du fra venstre. Står kloningen til venstre, crop fra høyre

Cadet 4
    Medlem siden
    Jan 2005
    Svar
    12

Du kan evt. bruka photoshop til å laga ei mask (eller kva det heite). Det er eit bilde som er kvitt og svart. Der det er kvitt blir filmen synlig og der det er svart blir han usynlig. Du kan og ha ei blanding (grå) så du får ein "finare" overgong. Så velge du image matte (komme litt an på om du har premiere pro eller ikkje) og finne bilde. Husk å bruk det på video 2 sporet!

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •