Viser resultater 1 til 6 av 6
    Commodore
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Rogaland
    Svar
    968

Standard skremme publikum

jeg skal ha en scene der en person skal finne et mishandlet lik, også tenkte jeg å prøve å få seerne til å bli skremt akkurat da de finner liket. liksom skvette til litt.. har prøvd et par ganger men det beli ikke så bra.....

Takker og Bukker for respons :P :mrgreen:

Evil_Ash
    Guest

Forslag:
    1. Liket bør se helt forjævlig ut. Kanskje med noen marker eller edderkopper som kryper ut av munnen på liket.
    2. Spenningsmusikk hjelper på. Musikk som bygger seg opp sakte. Se noen grøssere så kan du jo selv høre hva slags musikk de bruker.
    3. Bygg opp sekvensen slik at folk hele tiden forventer noe. Gjerne hint til at det er noe galt der. Sakte bevegelser frem til liket. Drøy sekvensen veldig.
    4. Ha noe foran liket som en person kan dra fort bort. En pose, genser, dyne, osv.
    5. En høy skvettelyd akkurat når du ser liket.
    6. Reaksjonen til de som ser liket.

Dette var selvfølgelig bare ett forlag og er kanskje den mest klisje baserte sekvensen du kan finne på. Prøv deg på noe nytt. Få publikum til å grue seg til å se hva som er bak posen/genseren/dyna osv.!

Lykke til!

Cadet 1
    Medlem siden
    May 2005
    Svar
    3

Standard ivseman

vi lagde noe lignende en gang. det som skjedde var at hoved personen gikk sakte bakover mot kamera (hadde veldig lav musikk her) å når hoved personen var nesten helt oppi kameraet ramlet det plutselig ned en fot foran kamera og hoved personen skvetter som fy! (Musikken var satt veldig høyt med en gang foten ramlet ned forann kameraet) Kan tro folk som så filmen skvatt :twisted:
    aking a new begining is like...LIFE...

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Oct 2004
    Svar
    68

Sitat Opprinnelig postet av Evil_Ash
    5. En høy skvettelyd akkurat når du ser liket.
    Tror denne er veldig viktig! Vet ikke om folk flest er klare over det, men i "skvette-filmer" er det ofte lyden man hopper i taket for. En plutselig, høy og skarp lyd tipper jeg er utrolig viktig!
    url=http://www.nettplassen.com/wishionized]Wishionized[/url]

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Nesodden
    Svar
    200

det er også viktig at kameraet filmer mot liket før man ser det. f.eks. hvis kameraet fokuserer på noe som er delhvis i veien for liket, fokusert sånn at man ikke kan se liket, men man kan se at noe er der. ikke vent for lenge med å fokusere på liket, for da forstår publikum at liket er der, og da blir det ikke skummelt. Oppbyggingsmusikken er også viktig. Da jeg så "whitenoise" på kino var ofte den største grunnen til at jeg skvatt at det kom forferdelig høye skrik. det var enten jentene på andre siden av salen, eller jentene og lydeffekt kombinert. (det er vanskelig å få like skummelt uten overbevisende surround som det er på kino). men du kan kanskje legge til et skrik hvis det ikke blir helt loka. tror det blir litt rart i den sammenhengen da...
    lykke til

Commodore
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Tharsis, Mars
    Svar
    2,656

I en skrekkfilm er lyden alt viktigst. Du kan nesten ikke lage en god skrekkfilm uten lyd. Ellers blir det bare stemplet som en splatterfilm...

Etter det, er det skuespill som gjelder- Til slutt, effekt/sminke/osv... For min del, er det vanskelig å lage en god skrekkfilm, hehe - har ikke sett mange gode heller (mange er heller for overdrevende eller morsom)

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •