Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 13
    Cadet 3
    Medlem siden
    Feb 2007
    Svar
    6

Standard Sony Vegas 7 hjelp

Hei! Har nettopp skaffet meg Sony Vegas 7, og har et par spørsmål angående noen effekter.
    Først lurer jeg på hvordan man får Picture-In-Picture til skikkelig? Når jeg for eksempel har 3 videoer som jeg vil dele opp i 3 vinduer ( Slik som på action-serien 24) så får jeg bare deler av bildet? Det blir liksom kuttet av, slik at jeg ikke får med alt jeg har filmet. Noen som kan hjelpe meg med dette?
    Lurer også på om der er et kort svar på hvordan man får filmen i slow motion( samt lyden) ?
    Og kanskje noen som har noen gode sider til for eksempel plug ins til Vegas 7?

Mvh. Andreas Remøy

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Feb 2007
    Svar
    153

Slow motion:
    Legg klippet ditt i timelinen, merk det. Gå til Insert video envelope- velocity... Så drar du streken til ønsket tempo! MEN klippet må forlenges skal hele sekvensen vises. Du skjønner resten...

Picture in picture:
    I crop vinduet må du trykke av for låsing av høyd/bredde forholdt... Først kan du "zoome" ut slik at 3 (eller flere) Pass på timelinen også i crop vinduet. markørens plassering har innvirkning på det ferdige produket...

Håper dette hjalp deg litt, trøtt så norsken min er nette den mest oppklarende

S.

Cadet 3
    Medlem siden
    Feb 2007
    Svar
    6

Det med slow motion fikk jeg for så vidt til. Det eneste var at lyden ble helt feil i forhold til filmen? Det med Picture in picture var litt værre. Jeg får opp crop vinduet ( tror i alle fall det er det, som sagt så er jeg helt ny med programmet ;p) Og der finner jeg ingen låsing av høyde og bredde. Men jeg klarer å zoome ut og inn. Har også fått meg Adobe After Effects 7 nå, så hvis det er enklere på det programmet, så forklar meg gjerne begge deler. Og når det gjelder AE, så lurer jeg på om det går ann å spille av filmen i programmet? Jeg finne rett og slett ingen play button. Takker for svar!

Vice Admiral (moderator)
    Medlem siden
    Feb 2006
    Svar
    235

Når du bruker Velocity, gjelder det kun for bildebiten...

Om du holder ctrl inne mens du drar i klippet så blir lyd OG bilde strekt så du får slow motion, eller du kan krympe det for å fa fast motion.

Så lenge lyd og bilde henger sammen så kommer det på begge klipp...

Kan hende at det beste er å bruke velocity på bildeklippet og ctrl + dra på lydklippet!
    Solum Media - Vi virkeliggjør din fantasi

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Feb 2007
    Svar
    153

har ikke noen redigeringsprogram fra adobe, så det må noen andre hjelpe deg med.

Lyden følger ikke med når du endrer velocityen... du kan også endre farten i et helt klipp ved å sette musen lengst til høyre i klippet. Du får da opp et firkantet ikon med pil både til høyre og venstre.

Holder du nå inne Ctrl vil du få opp et sikksakk mønster under det ikonet: Trykk venstre musknapp og dra klippet til høyre for slowmotion...eller til venstre for å speede det opp. Audioklippet som hører til videoklippet vil også endres.

Crop:
    I event pan/crop vinduet finner du "verktøyene " til venstre. Lock aspect ratio, låser høyde og breddeforholdet for deg.

Nederst i event pan/crop vinduet ser du en timeline. De pan eller crop forandringene du gjør skjer der hvor markøren står... Om du markerer hele klippet du skal jobbe med før du åpner event pan/crop vinduet vil tidslinje markøren stå på 0, og alle forandringer du gjør vil påvirke hele klippet. Setter du tidslinje markøren på 2 sekunder vil forandringen være fullført etter 2 sekunder...

og tilsist...skal du ha flere forskjellige klipp samtidig må de ligge under hverandre...men det har du sikkert skjønt

Lykke til

S.

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Jun 2006
    Svar
    153

Sitat Opprinnelig postet av Remøy
    Og når det gjelder AE, så lurer jeg på om det går ann å spille av filmen i programmet? Jeg finne rett og slett ingen play button. Takker for svar!
    Mener du preview hele timeline, eller spille av et importert klipp?
    he modern miracle of dynamic rounding, as its known...Ever since i just made up that term

Cadet 3
    Medlem siden
    Feb 2007
    Svar
    6

Takker for svar skrekkarkivet og ZtilongZ! Men etter det jeg forstod, så trenger jeg ikke å bruke velocity, bare dra lyden og filmklippet lengre?
    Og når det gjelder Picture in picture, så tror jeg ikke dere har forstått problemet mitt helt. Jeg får til det skrekkarkivet forklarer meg, men det er ennå noe jeg ikke får til. Tror jeg legger ved noen bilder som kan forklare problemet mitt!
    På det første eksempelet her, så ser dere et bilde av en overskrift: " GH 11 LS TOHATSU 25". Og det er det jeg skal ha picture in picture av, ilag med TV2's nyhetsvignett.

http://img402.imageshack.us/my.php?i...sempel1rn1.jpg

Men, når jeg prøver meg på picture in picture med desse 2, så ser jeg bare deler av bildet, ikke hele overskriften, eller hele vignetten:

http://img124.imageshack.us/my.php?i...sempel2ao5.jpg

Ikke så bra forklart, men håper at dere forstår problemet mitt når dere ser på bildene. Håper det er noen som kan hjelpe meg med dette!

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Feb 2007
    Svar
    153

Du må zoome ut, ikke inn... Skal "hele" vises i det lillebildet må du dra croppen ut på det klippetutover, og passe på at center punktet er i senter av bildet... UTROLIG vanskelig å forklare dette til deg i et forum...

Cadet 3
    Medlem siden
    Feb 2007
    Svar
    6

Aha! Nå skjønte jeg endelig! Takker så mye for hjelpen skrekkarkivet! ;D

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Feb 2007
    Svar
    153