Du kan for eksempel filme personen i green/blue screen og så tegne de bildene du vil ha i et tegneprogram å sette bak personen som går.
jeg lurer på om noen har noen tips på hva man skal gjøre, eller hvilket program man skal bruke hvis man vil tegne deler eller hele kulissene, men at personene som filmes er ekte. for eksempel la oss si at jeg spiller inn en scene der en fyr er i en park, men jeg vil tegne parken bak men beholde fyren. går dette i det hele tatt an? det hadde vært så morsomt å leke seg med en sånn effekt hvis det var mulig![]()
Du kan for eksempel filme personen i green/blue screen og så tegne de bildene du vil ha i et tegneprogram å sette bak personen som går.
ivet er fult av oppturer og nedturer, på toppturer er nedturene best.
Jeg har tenkt på å lage en sånn type film selvjeg hadde tenkt til å bruke Illustrator å tegne helt enkle bakkgrunner + kropp, og bruke bluescreen til hode på personen, og så annimere.
Illustrator er et bra tegneprogram, så bruker du After Efects til å ta bort bort bakgrunnen du har skutt i blue/green screen.
Lykke til![]()
vær sikker på at dere vet hva dere gjør når dere greenscreener ting. jeg har til dags dato ikke sett en amatør eller studentproduksjon hvor det har sett bra ut. kamera langt unna, zoom inn, og pass på at det er avstand mellom objekt og bakgrunn så du får skjermen ute av fokus. dere vet kanskje alle de greine her fra før, men jeg ville bare minne på det... grøsser med tanken på når vi filmet en musikkvideo med greenscreen som ikke var strukket ordentlig ut, og alle problemene det skapte for oss i post.
hva er dette bluescreen og greenscreen? hvor får jeg tak i det. har ikke begynt på denne skolen som lærer meg dette enda, men vil allikevel finne ut av tingklarer ikke å vente. foresten, jeg lover at jeg ikke skal stoppe dette prosjektet med tegnet bakgrunn før det er prikk fritt. liker ikke å avslutte ting halvferdig :wink:
Sender deg en PM.
Bokmerker