Hmmmmmm... :?
Det finnes vel plugins til Adobe after effects ellernoe som kan gjøre dette her. Jeg er ikke helt sikker. Jeg satt faktisk og lurte på dette her selv, for litt siden. Noen som har noe info?![]()
hvordan få det til?![]()
forklare ka eg mener kanskje..gjøre et helt vanlig film klipp av noen personer som gjør helt vanlige ting i et helt vanlig rom med helt vanlig :P interiør om til tegneserieaktig film, hvor alt er med sterke,hele farger og slikt, noe slik som musikkvideoen til aha take on me..
svar mottas med takk :lol:
Hmmmmmm... :?
Det finnes vel plugins til Adobe after effects ellernoe som kan gjøre dette her. Jeg er ikke helt sikker. Jeg satt faktisk og lurte på dette her selv, for litt siden. Noen som har noe info?![]()
Kan iallfall si at det er vanskelig å få dette til å se bra ut. Tviler på at de i A-Ha videoen brukte noen filtre. Der tror jeg de håndtegnet over videoen. Du kan jo prøve mange av kunst-filtrene i Photoshop på et stillbilde og se om du får til noe lignende. Hvis du gjør det kan du bare eksportere til en filmstrip og importere i photoshop og lage samme effekt på denne.
Ms Chanandeler Bong?
"Anything one man can imagine
other men can make real."
- Jules Verne
Læreren min fortalte meg at han hadde sett en dokumentar om hvordan de lagde akkurat den Aha videoen.
Visstnok skal de ha gjort om hver frame til vektor grafikk og justert ned antall linjer før de la det tilbake i premiere. Da får man en tegnefilm effekt. Testet dette selv med noen frames og det funker. Men det tar sinnsykt lang tid.
ultimedia Addict - www.kimandresen.com
Ehhhhhhhhh... :roll:Visstnok skal de ha gjort om hver frame til vektor grafikk og justert ned antall linjer før de la det tilbake i premiere.
Jeg tror ikke Premiere eksistrerte på den tiden Andresen...
![]()
godt mulig de ikke brukte premiere, men fremgangsmåten var iallefall vektorgrafikk. :lol:
ultimedia Addict - www.kimandresen.com
takker for svar![]()
Hei, du kan kansje også benytte BorisFX for denne type klipp også , lavde en liten snutt HER, den er smekket sammen i løpet av 10 min så noen produksjons greie er det ikke, men Boris har mange parametere som du kan justere på, for et profft utseende .
PS.: BorisFX er en plugin til AE, Pinnacle LE m.f.
MVH
Tor-Bjarne
VH
Tor-Bjarne Henriksen
snutten din ser grei ut men får ikke noen "tegneseriefølelse" av å se på den, i aha take on me har de skjelvende animasjon :roll: av morten og alt det andre rundt han, ikke lett å forklare den der :P
I aha sin musikk video, og også valen TV's versjon så her framene også håndanimert.
Det jeg ville vise var et mulig startpunkt før selve animeringen begynte ved hjelp av Borisfx. Jeg brukte også bare ti minutter ikke 100 timer, noe som er mye nærmere sannheten dersom en vil ha klippet likt aha...
Jeg siterer gjerne produsenten av klippet også.:
...slik jeg gjorde det var først å maske ut det som skulle ha effekten i AE, deretter la jeg på så mye filter jeg klarte på det utmaskede klippet for å få et sort hvitt røft grunnlag...deretter rendret jeg ut filmstrips, som jeg tegnet over med wacom i PS...det tok noe tid, men jeg begynte ikke å tegne før jeg var sikker på klippingen...forresten, gjorde først en test med 25fps, men det ble altfor mye, derfor halverte jeg hastigheten før jeg rendret filmstrip og doblet den når jeg tok den inn igjen...slik trengte jeg bare å tegne 12fps....tok vel kanksje 1-2 min per frame, så du kan jo regne selv...
"I do it if you pay mee"
MVH
Tor-Bjarne Henriksen
VH
Tor-Bjarne Henriksen
Bokmerker