Viser resultater 1 til 4 av 4

Tråd: Teksteffekt

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Oct 2004
    Svar
    47

Standard Teksteffekt

Ok, jeg skal lage introen til en film vi holder på med på skolen nå, men trenger litt hjelp med å få gjennomført idéen min..
    Hvis noen har sett remaken av Dawn of the Dead vet de kanskje at det er tekst som renner bort som blod, jeg vil ikke ha det helt likt, så jeg tenker mer at tekstene beveger seg fort til venstre og høyre før den forsvinner (ikke noe flashy egentlig, den skal bare bevege seg til høyre og venstre i et lite område..som streker (kanskje jeg skal lage noen bilder for å vise litt hva jeg mener)).

Uansett, hvilket program kan jeg bruke til dette? Noen som har peil?

Rear Admiral (Ambassador)
    Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Fredrikstad
    Svar
    2,425

Standard Teksteffekt

dette høres ut som som noe som kan gjøres ganske greit med vektorbasert tekst. Korrekt meg hvis jeg tar feil eller har misforstått. Ved vektor består teksten av forskjellige punkter. Du kan animere disse punktene slik at de først danner ordet, og deretter går over til å se ut som en bil, blodkladd (hva en måtte ønske). Vet dette kan gjøres i flash, som jo egentlig ikke er noe videoprogram. Kan vel også gjøres i 3d studio max!

Men kanskje ikke dette du leter etter? Bare det jeg kom på!
    color=red]REC[/color] MEDIA
    http://www.recmedia.no/

[/url]

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Oct 2004
    Svar
    47

Standard Teksteffekt

Stemmer bra det. Så jeg kan få skrevet med vektorbasert skrift i 3dsmax? Da tror jeg jaggu jeg skal prøve ut det.

Rear Admiral (Ambassador)
    Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Fredrikstad
    Svar
    2,425

Standard Teksteffekt

Alle fonter er jo vektorbasert, hvis jeg ikke tar feil!

Du må gjøre om teksten til editable mesh, eller splines eller noe slikt da under edit for å få kontroll over punktene!
    color=red]REC[/color] MEDIA
    http://www.recmedia.no/

[/url]

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •