Det går sikkert an. Jeg har ikke jobbet såpass med tekst i AE, så jeg er usikker på hvor vidt du får påvirka teksten rundt jordkloden, som på originalen..
Ellers er det en enkel kamerakjøring.
Heisann,
Noen som vet om en måte jeg kan lage Universal Studios logoen på i After Effects? Fant en tutorial til Blender, men jeg har ingen erfaring med programmet. Forstår ikke et kløyva ord av noenting.
Men somsagt, finnes det en mulighet for å lage en spinnende jordklode med tekst rundt? Med den der CC Sphere greia burde det vell gå ann? Helt ny..
lltid tilgjengelig på www.steffenmedia.no =D
Det går sikkert an. Jeg har ikke jobbet såpass med tekst i AE, så jeg er usikker på hvor vidt du får påvirka teksten rundt jordkloden, som på originalen..
Ellers er det en enkel kamerakjøring.
Å få teksten til å forekomme rundt jordkloden, som i Universal logoen, er vel ikke noe problem - sånn teoretisk sett. Dette kan gjøres røffelig med sirkuler maske, en path text oppe på den sirkulere masken, animere med left / right margin. Ja, det er fortsatt et 2d layer, noe du kan fikse ved å legge på en basic 3d effekt, som for øvrig ligger under perspective -> basic 3d. Sett i gang og tilt teksten så den passer med jordkloden eller whatever du har.
Teksten roterer nå rundt jordkloden, men oppe på jordkloden. Pre-compose alt, og duplicate. Deretter dra en makse på teksten, kun den fremste halvdelen riktig nok. Invert masken, sett så duplikaten som bottom layer, og vips..
Ikke ta noen råd eller prøv selv, er mye mer enn det som skal til, men påviste at det egentlig ikke er noe stort problem.
However,
Det som er problemet er det at selve teksten blir jo liggende og rotere rundt denne jordkloden - du får jo ikke den 3d teksten som du ønsker. For å være ærlig, så vet jeg ikke noen annen måte å gjøre dette på, enn noen form for third party plug in e.l
Må si det er synd at ikke after effects kan extrude layers... Godt man har Maya, Cinema, Max, Lightwave, you name it..
he modern miracle of dynamic rounding, as its known...Ever since i just made up that term
Bokmerker