Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 14
    Kyrre
    Guest

Standard Visuelle Effekter til kommende krigsfilm.

Heisann alle,

GHL er i planleggingsfasen til en ny krigsfilm/actionfilm. MiniMan her på forumet skal også være involvert i denne.

Har ikke lyst å avsløre så mye om handlingen foreløpig, så til saken.

- Har noen her inne lyst å ta seg av de visuelle effektene i filmen? Det er snakk om blodsprut og evt. støvskyer av patroner som treffer vegg o.l.

Commander
    Medlem siden
    Apr 2004
    Svar
    392

Hva skjedde med den forrige krigsfilmen? Ble det noe ut av den, eller har jeg rett og slett gått glipp av noe?

Rear Admiral (Ambassador) OlaHaldor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,313

Kontakter deg på PM.

Ensign
    Medlem siden
    Jan 2006
    Svar
    23

Jeg kan sikkert værmed å hjelpe litt med effekter, er det jeg liker mest å jobbe med i grunnen.

Har et par gamle tester fra 2003 som ligger på nettet.

Denne testen ble laget for å teste hvor vanskelig det var å lage effecten i Fight Club, hvor Edward Norton forteller om Ikea inventaret sitt i leiligheten, mens de dukker opp samtidig som kameraet roterer

Kameraet blir rotert for hånd, hvor jeg filmer 3 forskjellige opptak, et uten bord, puter + div, et med, og et til med vasen på bordet.
    Disse tre opptakene måtte synches bilde for bilde (stess, og kjedelig, har mekket en motor som roterer kameraet i gjevn hastighet for meg, men den har aldri blitt tatt i bruk).
    Ble en del rotoscoping for å få til skyggene og diverse, noe som og tar tid.
    Effectene i filmen må bare sees bort ifra det var bare for å teste et gammelt fx program (alamDV)
    http://home.broadpark.no/~iberg/Room...view_film3.avi

Muzzle flash effecten var bare en kjapp test, laget på omtrent 10 min.
    http://home.broadpark.no/~iberg/Muzzleflash_done.avi

Commodore
    Medlem siden
    Jul 2004
    Sted
    Gjøvik
    Svar
    1,681

Kan muligens hjelpe med våpeneffektene (Munningsflammer, støvskyer av treff på vegger osv). Mulig jeg kanskje kan hjelpe med blodsprut også, men dette må vel helst bli gjort i 3D, og det kan bli litt vannskelig å lage 3D animasjonen når man ikke filmer selv.

Du kan jo sende meg en PM viss du skulle trenge noe hjelp med det som er nevnt over.

Ellers har jeg MSN som står i profilen, epost osv.
    url=http://www.odegaardstudio.com]Jeg liker kjeks-ungen, hva gjør han idag?[/url]

"Like eight bitches on a bitch-boat."
    -Garry Newman.

Rear Admiral (Ambassador) OlaHaldor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,313

Nå skal det nevnes at - HVIS dere ikke ennå har skutt de opptakene hvor blodsprut er aktuelt - for all del, gjør dem på settet. Væske som er datalagd er sykt sykt vanskelig - ikke rart det er egne firmaer som spesialiserer seg på det å lage vann o.l. til film. 8)

Ensign
    Medlem siden
    Jan 2006
    Svar
    23

dataanimert blodsprut ser somoftest veldig dårlig ut... jeg har et par linker liggende en plass hvor du kan lage en ganske enkel mekanisme som spruter blod ute en slange... skal se om jeg finner dem etter hvert... Blodspruten bør ikke lages i post.

Commodore
    Medlem siden
    Jul 2004
    Sted
    Gjøvik
    Svar
    1,681

En idé er jo å filme en eller annen form for blodsprut foran en greenscreen i forskjellige vinkler.
    url=http://www.odegaardstudio.com]Jeg liker kjeks-ungen, hva gjør han idag?[/url]

"Like eight bitches on a bitch-boat."
    -Garry Newman.

Ensign
    Medlem siden
    Jan 2006
    Svar
    23

Vice Admiral (moderator)
    Medlem siden
    Feb 2005
    Sted
    Klepp, Rogaland
    Svar
    1,298

Vanskelegheitsgrada på å laga ein blodsprut varierer jo kraftig etter korleis scenen er skoten. Du treng ikkje alltid 3d.

Her er ein eg laga enkelt i Vegas 6.0.
    http://tore.thedigitalline.com/bloodshot.mov

Men, denne teknikken er mykje vanskelegare hadde det ikkje berre våre ein sluett som blir skoten.
    size=9]Panasonic AG-DVX100E - RØDE NTG-1
    Sony Vegas 6.0 - DVD-Architect 3.0
    Indiesnap Matte Box
    Pass dykk for ord delings feil! [/size]

Side 1 av 2 12 SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •