Side 1 av 3 123 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 28
    Rear Admiral (Ambassador) OlaHaldor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,313

Standard WIP: Vinterlandskap, matte painting

Fikk ånden over meg, og tok en tur innom fotoarkivet mitt. Fant tak i noen foto fra januar/februar tatt rundt her jeg bor, og googla etter 'castle'.
    Skyene er tatt fra et foto jeg tok da jeg venta på flyet mitt, på flyplassen i Praha.

Denne lager jeg i 2K oppløsning.

Originalfotoet:

Etter noen timer med leking, prøving og feiling er jeg kommet så langt:

Jeg mangler å legge til litt mer skog på venstre side, ordne horisonten på høyre og venstre side, helt øverst mot himmelen.

Så skal jeg lage en sakte kamerakjøring innover, legge til snø som daler lett og lekent nedover, samt noen fugler som flyr ut fra skogen, om det blir bra nok. Comments are welcome ^^

Cadet 3
    Medlem siden
    Mar 2007
    Sted
    Lillehammer
    Svar
    6

Veldig bra jobba, Ola! Gleder meg virkelig til å se dette i levende bilder!
    ennlig hilsen
    Vegar Mikalsen

Fjernsynsregi - Høgskolen i Lillehammer

Commodore
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Tharsis, Mars
    Svar
    2,656

Standard Re: WIP: Vinterlandskap, matte painting

Vet ikke hva du ønsker å ha tilbakemelding på, men jeg syns at det så litt rart ut nede venstre for slottet - men der skal du vel legge skogen på?

Det kan se bra ut hvis du bruker After Effects og lage flere layers for hver "avstand". Og ha kameraflyt, slik at det ser 3D-aktig. Jeg gleder meg iallfall til å se sluttsresultatet ditt

Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,313

Tja, tilbakemelding på om jeg tar meg vann over hodet, om det ser bra ut, om det er ting dere stusser på som jeg burde endre på (farger, kontraster, perspektiv etc)

I'm only learning this shit, dette er første gang jeg setter meg ned og står på med noe sånt - så det er bare å være ærlig.

Som nevnt i den først i tråden - skogen til venstre skal legges til ja - det er bare en WIP ennå. Vurderer dog kanskje å lage en åpning i skogen, for å lage en sti opp til slottet... :roll: Vi får se

Lieutenant
    Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Toten - Kapp, Mjøsas kvite perle
    Svar
    95

muligens bare meg, men det tårnet til venstre så noe kantet nederst. Tror men å at det ser slik ut i RL å da. Men den fanget blikket mitt, at det så litt kantete ut, men var bra da Og enda bedre til å være første gang

Good job(:
    hakka Production!

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nittedal
    Svar
    178

Syns det var veldig bra jobba jeg. Hvilke programmer har du brukt? Photoshop eller?

dole
    he passion of making film.

Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,313

Ja, kun Photoshop

Commander
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Bergen
    Svar
    538

På avstand ser det tårnet til høgre litt påklistra ut. Det ser ut som at det står oppå trærne. Kanskje du burde legge nokre tre på forsida, slik at det ser ut som at treet er bak, i staden for oppå.
    Pettersen

Fotobloggen min[/url]
    Pettersen Produksjonar[/url]

Lieutenant
    Medlem siden
    Aug 2006
    Svar
    97

Skyene trenger en oppkvikker. Enten fargekorriger det litt bedre, eller crank kontrastene opp.
    Ellers synes jeg det var litt merkelig med grantrærene rundt slottet.
    Likevell, en ganske god matte painting dette. Regner med det blir enda mer spennende med filmsnutten

Edit: hva med litt snø på taket på slottet, og kanskje noe snøfokk fra vind.
    Bare for å få litt dynamikk inn i bildet. Kanskje også ett tent lys i øverste vindu i slottet for eksempel? Hva sier du? :wink:

Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,313

Det vises kanskje ikke så godt i en så veldig komprimert versjon - bildet er jo after all 2K, og syns egentlig at det ser eventyrlig plassert ut, midt i skogen. :P Der kan du se at noen trær går bak slottet også. Får legge ut et detaljbilde etterhvert.

Snøen på taket er en selvfølge Ellers takk for innspill! snøvær skal komme inn, som nevnt tidligere. En fin touch det du nevner med et lys, antar du mente en varmere farge. Null problemo - will do! :wink:

Også skal jeg gjøre trærne og landskapet bak slottet lysere, som om det er mye luftfuktighet mellom slottet, som står frem, mot bakgrunnen.

Skyene vet jeg ikke helt riktig om bør være så mye mørkere - tenk deg en naturlig setting hvor du har et foto av dette - for å få så god kontrast, blir himmelen utbrent pga, lukker/blender. Skal jeg gjøre en endring på skyene, må jeg gjøre en endring på det øverste fjellet også. We'll see

Side 1 av 3 123 SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •