Kva tutorial var det? Gje ein link til den og sei kvar det går gale og kva som skjer, so vert det enklare å hjelpe.
hei! jeg har et prosjekt på skolen hvor jeg og noen andre skal forklare hvor vi skal på en klassetur. vi har tenkt og ha en slags write-on effekt hvor en rød strek går nedover på kartet. jeg så et tutorial om hvordan man gjør dette i premier (har ikke after effects), men får det ikke til. hadde noen kunne hjulpet meg med dette hadde det vært veldig fint! (trenger det idag) send pm eller add meg på msn hvis du vil hjelpe meg!
På forhånd takk!
-Åsmund
Kva tutorial var det? Gje ein link til den og sei kvar det går gale og kva som skjer, so vert det enklare å hjelpe.
jeg fant tutorialen på wrigley video. det som skjer er at streke(e) kommer med en gang istede for gradvis.
kanskje mye og spørre om, men hvis det er noen som gidder å gjøre det for meg, kunnne de sendt meg en pm, så skal jeg få sendt dere filene på en måte...
Som en nødløsning kan du jo ta opp kartet i et tegneprogram, tegne litt av streken, lagre som bilde 01, tegne litt mer av streken, lagre som bilde 02 osv. til du har tegnet hele streken.
Så slår du sammen alle disse bildene i f.eks QuickTime pro eller et annet animasjonsprogram.
(I Quicktime; Fil> Åpne bildesekvens. Velg bilde 01, da vil de andre bildene bli med i stigende rekkefølge)
Har du Premiere 6.x eller Premiere Pro? Om PPro, kva versjon? Eit par ting:
Reknar med du har lest dette:
Det fungerer ikkje med custom gradient for Gradient wipe i PPro 1.0, grunna ein bug, so om du har den vil det kanskje hjelpe å oppgradere til 1.5/2.0.This exact technique does not work in PPRO. PPRO requires a white/black gradient rather than a black/transparent gradient.
Redigert: Angåande tipset til Henriken, so kan du setje saman bileta i PPro direkte. Når du importerer, merk det fyrste biletet i sekvensen og hak av for "Import numbered stills" eller kva det står, nederst i importvindauget.
Hva med wipe? Antar du har wipe i Premiere?..
Da kan du wipe inn stillbilde med streken på.
har Premier pro 1.5Opprinnelig postet av incanus
hadde ikke sett den..This exact technique does not work in PPRO. PPRO requires a white/black gradient rather than a black/transparent gradient.ops:
vet du hvordan jeg kan en fade fra svart til hvit da?
Nei, eg veit ikkje det. Leit litt i innstillingane for brushen, so kanskje du finn noko.Opprinnelig postet av Åsmund
leiter på... men er det noen som veit det/ finner det ut er det bare å skrike ut!Opprinnelig postet av incanus
Om du ikkje har funne nokon måte å gjere det i PS (det er heilt sikkert ein), men framleis ynskjer å lage denne effekten, er det mogeleg å gjere det i Gimp. Sjå skjermskot:
Du må sikkert prøve deg litt fram med lengden for å få den til å passe.
Bokmerker