Viser resultater 1 til 7 av 7
    Rear Admiral (Ambassador)
    Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Fredrikstad
    Svar
    2,425

Standard Academy Award (Oscar-utdeling)

Nyheten i dag er at Passion of the Christ og Motorsykkeldagbøkene ikke får muligheten til å vinne prisen som beste utenlandske film! Grunnen skal være at produksjonene går på kryss av landegrenser og dermed er vanskelig å plassere til et land!

Pisspreik spør du meg! Dette er store produksjoner som Hollywood føler seg truet av og dermed ikke ønsker med i "konkurransen"! Hva synes dere om dette?
    color=red]REC[/color] MEDIA
    http://www.recmedia.no/

[/url]

Commodore MacGuffin sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Lillehammer/Oslo/Grenland
    Svar
    769

Hm.. Har ikke hørt om dette før nå, men selvfølgelig er det noe pisspreik hvis ikke de kan vinne! Har ikke sett Motorsykkeldagbøkene, men Passion of the Christ hadde da i hvertfall fortjent det..
    "...på kryss av landegrenser og dermed er vansklig å plassere til et land?" Tss, dårlig argument..
    "Final Cut Pro is the sort of girl you would take on a date, and Avid is the sort of girl you wanna marry"
    - Frank Capria

Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Fredrikstad
    Svar
    2,425

Synes motorsykkeldagbøkene var en bra film! Passion var en gripende film, men det ble litt for mye for min del!

[/url]

Commodore
    Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Jessheim
    Svar
    1,185

har ikke hørt om motorsykkeldagbøkene før jeg, men passion of the crist syns jeg var en av de bedre filmene jeg har sett i det siste, jeg liker ikke religioner men alikevel synes jeg de var flinke med denne filmen, og jeg kjedet meg ikke mens jeg så den =)
    Kim Lopez[/url] på Dahlske Bank[/url]www.LuckyShot.no

Ensign
    Medlem siden
    Dec 2004
    Svar
    34

Det jeg irriterer meg mest over er at animasjonsfilmene kommer i en egen kategori og ikke får konkurrere med live-action filmer.
    color=green]Jeg jobber til daglig som [/color]filmskaper, kunstner, danseinstruktør, grafisk-/webdesigner og er aktiv danser/sanger/aktør. Hjemmeside[/url].

Lieutenant
    Medlem siden
    Oct 2004
    Svar
    142

Må si meg uenig, Mikåel. Synes at det er to vidt forskjellige typer film. Derfor burde animasjonsfilmene være i en, og "live-action filmer" være i sin.

Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Fredrikstad
    Svar
    2,425

Enig med mikael! En film er en film og en animasjonsfilm bør kunne komme som beste film selv om det er en animasjonsfilm! Det samme er det med dokumentarfilmer!

Men det er faktisk mulig! De som har laget filmen kan melde på filmen i beste film, i stedet for animasjon/dokumentar! Og da mener jeg ikke "melde" på blant de 5 beste, men melde på til vurdering. Michael Moore har gjort det med Fahrenheit i år! Meldt på til beste film, men da kan han ikke vinne beste doku!

[/url]

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •