Samme problem med Avid, det gjelder bare å vente. Det er vel kanskje den eneste grunnen til at jeg ikke har gått over til Mac ennå.
Fleste parten vet nok dette fra før, men finnes også de som ikke vet det.
Se for dere følgende senario: Du sitter med en ferdig komposisjon i After effects, som endelig er klar til å bli rendert ut. Dette er et prosjekt du har plundra lenge med, og du er riktignok veldig fornøyd med dette prosjektet. Composition -> Make movie er nå et faktum. Du setter deg godt til rette, og venter på renderen. Plutselig oppstår feilmeldinga om at programmet må avslutte, og avslutter umiddelbart. Prøver igjen, men samme skjer – om og om igjen.
Greia er det –som de fleste vet - at After Effects 7.0 ikke er Universal Binary. Altså, programmet er ikke særlig kompatible med Intel prossesorer, noe som er en standard på markedes nye OSX maskiner. Dette resulterer til treghet, feilmeldinger etc
Tanken på at jeg må vente helt til Adobe slipper AE UB på markedet, som for øvrig skjer i juli, er skandale. Rett og slett! Da jeg kjøpte meg maskina, var jeg nok uviten om hvilke konsekvenser jeg kom til å få. Nettopp at ikke After Effects kjører som det skal.
Som et plaster på såret, så skjer dette "kun" når jeg `assembler` diverse comps, hvorav hver comp inneholder en rekke effekter, masks, animator osv.
Så en liten tankevekker: Skal du ha deg OSX, og har tenkt til å kjøre Adobe programmer – VENT på universal binary.
he modern miracle of dynamic rounding, as its known...Ever since i just made up that term
Samme problem med Avid, det gjelder bare å vente. Det er vel kanskje den eneste grunnen til at jeg ikke har gått over til Mac ennå.
"Final Cut Pro is the sort of girl you would take on a date, and Avid is the sort of girl you wanna marry"
- Frank Capria
Photoshop og Creative Suite forøvrig, kommer i "ny drakt" og universeal binary - det siste jeg leste, var det antatt at det kommer i mars/april.
Personlig har jeg samme problem med After Effects selv, selv om det er på Windows... Det klikker i ett kjør... skjørt program kanskje?
Den episoden du forteller, Moen.jr, skjer meg te stadig, på windows XP.
Skylles det intel prossesoren? og er det pga AF 7? eller det også sånn med AF 6.5?
Det er så kjedelig at det skjer..
Går bachelor i flerkameraproduksjon-teknikk, Høgskolen i Lillehammer.
Hjemmeside: http://ostbymedia.no/
Det er jeg rett og slett ikke sikker på. Godt mulig at selve pcen i form av specs ikke er rask nok til After Effects. Krever jo greit mye av pcen. Et minimumkrav burde være: 2GB RAM, og heller 3GB RAM ved jobbing med HDV &; HD, 3GHz prossesor (intel eller ikke - dosen't matter) 7200rpm harddisk osv..
Noe i den duren!
he modern miracle of dynamic rounding, as its known...Ever since i just made up that term
Mario; nei, dette skyldes ikke at du har en Intel PC, som kjører Windows XP. Programmer for Mac og Windows er skrevet på helt forskjellige måter. Windows bruker mye DLL-filer og dilldall, mens Mac bruker noe annet snadder jeg ærlig talt ikke er sikker på hva heter.
Saken er som så at programvare som ikke er skrevet for å brukes opp mot intel-kjernen må emuleres via noe som heter Rosetta, som fungerer som en "tolk" for hva som skal skje mellom programvare og prosessor.
I Windows XP er det en direkte dialog mellom disse to.
Jeg har over 3GHz prossesor og jeg har 2GB RAM. Det er noen ganger det funger, også noen ganger klikker AF. Det kan da skyldes andre ting.. Jeg smører meg alltid med tålmodighet. Hehe..
Går bachelor i flerkameraproduksjon-teknikk, Høgskolen i Lillehammer.
Hjemmeside: http://ostbymedia.no/
Bokmerker