Side 1 av 3 123 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 26
    Commodore
    Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Jessheim
    Svar
    1,185

Standard Amandus Filmfestival 2005

Ja... kom når nettop hjem fra amandus da... og vil ikke akkurat si jeg er veldig fornøyd med hele opplegget...

Uansett, kan oppsumere litt;

Kom dit på mandag, da vi ble plassert i den største filmsalen for å se de nominerte filmene. Gøy tenker jeg, men som jeg hadde trudd var det omtrent bare "skoleprosjekt filmer" med null sjel i seg.
    Det var en film, som utmerket seg veldig fra resten av filmene i hele festivalen, og det var Fri av Kristoffer Kumar. Han er sinnsykt flink til å redigere, og man ser et godt eksempel på det i filmen Fri.
    Selv om jeg dyttet det inn i hodet mitt flere ganger, og var bombe sikker på at Kumar skulle vinne prisen for beste Essay, gjorde han det ikke.
    Jeg sa det også til de, "vinner ikke filmen deres, er det noe seriøst galt med denne festivalen"...

Det var bare en pris som ble delt ut som jeg mener virkelig fortjener det, og det var en leireanimasjon av en veldig ung gutt, som hadde gjort dette hjemme, alene, med kun sin egen vilje, og litt redigeringshjelp av sin pappa. Og han fortjente virkelig prisen sin.

vinnerne var; (om jeg husker riktig)

Essay:
    Gullfisken, en som som omhandler tankene til en gullfisk, filmatisert novelle av en eller annen norsk forfatter.

Junior:
    Supersau, Filmen av gutten som fortjente å vinne, handler om en saueflokk som trenger hjelp, og da kommer supersau =)

Animasjon:
    Makt i Media og meg, viser ved en leire/papir animasjon hvor mye makt media har over hvermansen. (litt usikker på om tittelen er riktig skrevet, men er ihvertfall noe i den duren)

Fiksjon:
    "Carpe bblablabla" (et latinsk navn jeg ikke husker), en film uten noen som helst mening, handler om en som løper etter et brev som henger i en snor. vant på grunnlaget av en god teknisk jobb.

Må si jeg ble litt irritert over det at omtrent alle filmene var "moral" filmer.
    det var faktisk ikke en eneste trist, skummel, dyster/mørk, voldelig eller dataanimert film som var nominert...

noen andre som deltok i festivalen?
    Kim Lopez[/url] på Dahlske Bank[/url]www.LuckyShot.no

Captain
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Geilo
    Svar
    741

Er ikke amandus ganske seriøs da? har alltid trodd det jeg.

Deltok ikke.
    ww.ustedalen.com

Commodore
    Medlem siden
    Feb 2004
    Sted
    Bekkelaget
    Svar
    831

Jo, men amandus har blitt ganske TEIT!
    is jeg hadde vært deg, så hadde jeg DR*** meg

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Feb 2005
    Svar
    56

Enig der, juryen må ha en veldig spesiell filmsmak....

Kyrre
    Guest

Nei, de bare misforstår og har dårlig peiling på nytenkning og på det å fortelle en historie, som film er. Men hadde de filmansvarlige i Morgenbladet, eller filmmagasinets Geir Kamsvåg vært jury, hadde det vært andre boller, kaker eller Winerbrød (min favoritt)

Vil dere delta i filmkonkurranser så join http://www.minimalen.com

Hva? Mer ambisiøse enn det? -http://www.kortfilmfestivalen.no/

Commodore
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Tharsis, Mars
    Svar
    2,656

Standard Re: Amandus Filmfestival 2005

Amadeus hermer etter Oscar liksom? :? Hvorfor må alltid "moralfilmer" vinne?

Kyrre: linkene dine fungerer ikke hos meg

Kyrre
    Guest

Det ville jeg ikke sagt. Om det er din oppfatning av den mange tusen mennesker store Oscar juryen.

Amandus juryen ser et "fikse" historier, som "Makt, Media og Meg". Selv hater jeg slike filmer. Kan egentlig regissørene synes det de lager er bra? Når filmene ikke forteller oss noe som helst?

EDIT: Nå funker linkene, Melwasul.

Commodore
    Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Jessheim
    Svar
    1,185

var du der kyrre? eller har du bare sett makt media og meg filmen?
    Kim Lopez[/url] på Dahlske Bank[/url]www.LuckyShot.no

Kyrre
    Guest

Jeg så filmen i anledning Netdays Europeiske filmkonkurranse (som den også vant). Deltok ikke på festivalen, Kim.

Vice Admiral (moderator)
    Medlem siden
    Mar 2004
    Sted
    Sandnes
    Svar
    696

I slike film konkuranser har "klisjefilmer" en tendens til å vinne, samme gamle regla om selvmord eller mobbing eller ett eller annet fælt...

Side 1 av 3 123 SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •