Viser resultater 1 til 5 av 5
    Lieutenant
    Medlem siden
    Oct 2004
    Sted
    Skien
    Svar
    108

Standard "Amatørfilm" som har klart det.

Igår så jeg Clerks. Filmen er en ekstrem-lavbudsjettsfilm, på grensen til amatørfilm, og er skrevet og ressigert av filmstudenten kevin smith i 94. De fleste skuespillerne er venner av Smith, og filmen er i svart-hvit.

Jeg som driver og maser så fælt om bra manus, har absolutt funnet en nærmest hellig inspirasjonskilde i denne filmen. Handlingen foregår over en dag i et "quick-stop minimarked" og skuespillerne er amatører. Det er lagt stor vekt på dialog, og manuset er så godt skrevet at dette så absolutt funker.

Filmen ble forresten tatt ut til Sundance, og begge produsentene (Smith, og Scott Mosier) har idag en karriere innen film.

Er det noen som har sett filmen, så kan det være intressant å høree om de deler min mening. Hvis ikke dere har sett den, og dere liker litt halvsatirisk svart humor, er det bare og løpe og kjøpe.

Clerks på IMDB
    isforstå meg rett...

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Jul 2005
    Sted
    Steinkjer
    Svar
    74

Hehe clerks er helt rå, en helt utrolig bra film i mine øyne, en av mine favoritter.. fleste filmfanatikere har nok hørt om Clerks i en eller annen sammenheng... dialogene er jo helt geniale og så har den påfunn som gjør filmen helt sykt morsom.. f.eks hockeykampen på taket... hva er det liksom? helt sykt morsom. Hvis du har Clerks X 10th year anniversary boxen .. der ligger en blant annet en kortfilm kevin smith laga.. som heter "Flying Car" dritrå kortfilm, er bare en 10 minutter lang dialog mellom "clerksa"
    hey're coming to get you barbra...

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Jun 2005
    Sted
    Volda
    Svar
    240

Så Clerks i dag!
    Virkelig imponert!! Det å lage en så lang film ut av egentlig INEGNTING!
    Hva skal en egentig svare hvis noen spør hva filmen handler om? :-P
    Hehe. Morosom var den og!! Lo så jeg gråt jeg!
    Nei, en film til å se opp til! Enkel og grei!

Må sees av alle amatørfilmskapere mener nå jeg
    ww.gratistur.com

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Horten
    Svar
    171

Hvor kan man se den? Det er vel ingen linker? Den kan vel bare kjøpes? :?: ops:
    I dream for a living"
    -Steven Spielberg

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Jul 2005
    Sted
    Steinkjer
    Svar
    74

tror den må kjøpes ja platekompaniet.no har iallefall 10th year anniversary boxen
    hey're coming to get you barbra...

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •