Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 16
    Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    stavanger
    Svar
    176

Standard anbefaler en bok

leste en bok som jeg gjerne vil anbefale. den heter video i praksis og tar fatt i så å si alt som har med film produksjon å gjøre. er ikke den boken som går dypest i temaene, men den forklarer veldig mye om mange ting(alt fra bildeutsnitt og kameraets muligheter til codecer og videoformater) på en enkel måte og er lett å lese. boken er vel helst for nybegynnere som vil vite mer.
    anbefaler den på sterkeste for begynnere som vil lære mer om alt som har med amatør filming å gjøre.

navn: video i praksis 2. utgave
    forfatter: jarle leirpoll
    etter run through the jungle

Commodore
    Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Jessheim
    Svar
    1,185

jeg driver faktisk å leser denne boken nå.
    den er utrolig godt forklart, jeg jeg har allerede lært en HAUG med ting jeg ikke ante hva betydde fra før av.
    helt klart en bok alle burde kjøpe seg.
    tar jeg ikke feil er dette en bok som man "må" ha når man går medier og komunikasjon grunnkurs.
    Kim Lopez[/url] på Dahlske Bank[/url]www.LuckyShot.no

Kyrre
    Guest

Ahhh, forfatteren er en bekjent av meg! 8)

Captain
    Medlem siden
    Aug 2005
    Svar
    685

Hvordan er den sammenlignet med videologi av Finn Jacobsen? Er denne mer detaljert?
    Panasonic AG-DVX102BE - Røde NTG-2
    Manfrotto 503 videohode og Manfrotto 755B stativ - Avid Liquid 7.1

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Feb 2005
    Sted
    Notodden
    Svar
    62

hei og hå!

ustabil-kim, du sier at dette er en bok som alle som går gk medier og kommunikasjon ''må'' ha, mener du med dette at man får et godt forsprang i forhold til de andre elevene når man skal begynne med filmproduksjon...?

også en ting til jeg har nylig begynt på m&;k gk, men der jeg går skal vi ikke ha noe om 3d animasjon i det hele tatt, jeg trodde liksom at det var en av de tingene man lærte i løpet av de 3 årene man går der.... :?
    Violence is one of the most fun things to watch”
    -Quentin Tarantino

Rear Admiral (Ambassador)
    Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Fredrikstad
    Svar
    2,425

Vi hadde ingenting om 3d animasjon ved vår Medier og kommunikasjon i Fredrikstad. Men andre og tredje året hadde vi et fordypningsfag kalt prosjektarbeid. Der fikk vi velge hva vi ville fordype oss i. Det kan være forskjellige politikk ved de forskjellige skolene, så det er jo ikke sikkert dere får lov til å bestemme selv hva dere skal fordype dere i... Men spør lærerne og fortell dem at du i tilfelle ønsker å fordype deg i 3d animasjon. Jeg gjorde det selv, både andre og tredje året, så det er bare å spørre hvis du har noen spørsmål!
    color=red]REC[/color] MEDIA
    http://www.recmedia.no/

[/url]

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Feb 2005
    Sted
    Notodden
    Svar
    62

hei igjen!
    det var et raskt svar

det hørtes jo smart ut med et slikt fordypnings prosjekt
    men jeg vet ikke om det er noe sånt noe der engang, for det finnes ingen programmer på pc'ene som kan brukes til 3d animasjon der, ikke som jeg vet om i hvertfall.
    og i følge de andre elevene ved skolen, så har ikke lærerne peiling på noe i det hele tatt :P , hehehe....

Film redigerings programmet vi skal bruke er premier-pro 6.0 , er dette et bra program? kan man lage bra spesial effekter der?
    har aldri vært borti annet en pinnacle skjønner dere ops:
    Violence is one of the most fun things to watch”
    -Quentin Tarantino

Commodore
    Medlem siden
    Jun 2005
    Sted
    Granvin
    Svar
    881

Premiere Pro 6.0 finst ikkje. Det må vere anten Premiere 6.0, som er ganske gammalt, og dermed litt utdatert, eller Premiere 7.0, som er Premiere Pro 1.0 (vert og kalla Premiere Pro 7.0). Dette er eit ganske vanleg program, og du finn difor mange tutorials til det. Det er jo ikkje eit program "dedikert" til spesialeffektar, men ein kan lage ein del med det. Men det har jo sjølvsagt ein del begrensingar, so ein kan ikkje få til "alt".

Captain datselguf2 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Sted
    Sola
    Svar
    659

Sitat Opprinnelig postet av Darth-sjabi
    Film redigerings programmet vi skal bruke er premier-pro 6.0 , er dette et bra program?
    Genialt prog... skjølv bruker eg Adobe Premiere Pro 1.5 litt vanskelig og lære, men når du setter deg inni det så er det kjempe kjekt..
    alltid noe nytt og lære..
    gled deg
    VR-V1E HDV
    HDVlight
    Røde NTG2 (Boom og Dead cat)

Captain datselguf2 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Sted
    Sola
    Svar
    659

Viss jeg skulle bestille denne boken..
    Hvilken utgave anbefaler dere 1 eller 2'dre utgave av Video i Praksis??

Edit: For sent har bestillt boka!! bestillte Utgave.3
    VR-V1E HDV
    HDVlight
    Røde NTG2 (Boom og Dead cat)

Side 1 av 2 12 SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •