Hva tenker du på? Story? Løyve til å gjøre opptak på en eller annen location? Flyfoto?
Hvis du er mer spesifikk får du nok enklere svar.
Hei!
Når det gjelder rettigheter i forbindelse med film, hvor skal man da henvende seg. Vet at TONO er stedet for musikk, men for film - hvor da?
:?:
Hva tenker du på? Story? Løyve til å gjøre opptak på en eller annen location? Flyfoto?
Hvis du er mer spesifikk får du nok enklere svar.
Fremvising av film...
Hørt at man ikke kan vise film til flere enn 8 publikum uten å betale for det, selv om man ikke tar billettpris eller lignende...
Vist filmen er rettighets klarert, kan du vise den hvor du vil, til hvem du vil...
Det står tydelig på DVDen du kjøper. Før filmen pleier det å komme en tekst som står "du kan ikke leie eller vise på sykehus.. blablabla.. og lydsporet også. osv...". Les teksten - om du finner noe smutthull kan du nok bruke det, siden det ikke stod på DVDen og da handlet du i uvitenhet
Dessuten er det mange som ripper ned og legger ut filmer på nett uten å bli tatt der ute, så tror jeg ikke at du skal bekymre deg for å bruke et par klipp fra filmen.
Mer tenkt som ren filmfremvisning på hjemmekino, verken offentlig visning eller stjele klipp for å bruke i film. Stusset bare veldig på når jeg hørte det var lover at det kun kunne være maks 8 tilskuere på "privat forestilling"
8O
Tror du FBI kommer hjem til deg og teller hvor mange som ser på? :wink:
Det gjør de i South Park. Hopper inn vinduet straks de trykker "DOWNLOAD" på en musikk-pirat-side. :twisted:
Anywhooo. Når det ikke er snakk om inngangspenger eller annet som kan tolkes som "kommersielt", og hele settingen er en "vennekveld" ser jeg ingenting galt i at dere skal hygge dere med filmen.
Da jeg gikk på folkehøyskole, hadde vi et rom med prosjektor. Vi brukte den som kino hver helg (og noen hverdag og). Har vist hundre forskjellige filmer uten å bli tatt. Kanskje nå blir jeg tatt siden jeg avslørte det på et offisielt forum?
Men så lenge jeg skriver her, betyr det at jeg ikke er tatt enda![]()
Hehe, Melwasul og OlaHaldor
Er ikke så veldig redd for at politiet her på Hamar skal banke på døra om jeg har en halv person for mye i sofaen. Situasjonen er mer lik det med filmkveld for folkehøgskolen, åpent for alle innen en viss gruppe.
8)
Bokmerker