Viser resultater 1 til 5 av 5
    Commander
    Medlem siden
    Mar 2006
    Svar
    437

Standard The Aviator på DVD.

Har noen av dere The Aviator på DVD hjemme? Jeg har kjøpt DVD-n og har et spørsmål. Jeg har ikke sett filmen på kino så jeg aner ikke hvordan originalen er. Jeg mener colorgrading-en er litt feil. Gresset er cyan, hele filmen har cyan farge preg. Er det samme hos dere?

Rear Admiral (Ambassador) OlaHaldor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,313

Hele filmen har ikke cyan fargepreg, men er en del desaturert, og varierer fra tiår til tiår, merker jeg.

På 50-tallet kan gresset ha "feil" farge, men du ser vel svært få bilder eller fargefilmer fra 40-50-tallet som har autentiske farger?.. Se bare på opptak av Hitler fra Ørneredet f.eks.. Alt er noget rart og "feil" farget. Men interessant observert.

Commander
    Medlem siden
    Mar 2006
    Svar
    437

Ja, ikke hele filmen, men en god del fra begynnelsen. Ganske voldsomt farger. Jeg skjønner ikke poenget med det. Det er en fortelling av Hughes liv, ingen tilbakeblikk fra nåtid eller andre "kunstnerisk" aspekt... Jeg nekter å tro de har "ødelagt" colorgrading med en uhell. Den tidens fargestemning var noe annet. Har ikke sett en eneste part i filmen på DVD hvor fargen kunne stemme. Sergio Leone ville skutt alle i filmlabor dersom de kom opp med en colorgrading som dette.

Men, du har sett den også , da vet jeg DVD-n min er i orden. Takk.

Rear Admiral (Ambassador) OlaHaldor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,313

Personlig liker jeg det. Det gir filmen en mer riktig atmosfære, og gir deg en mer følelse av at råfilmen var fra den tiden.

Og at det skifter gradvis ser jeg heller ikke på som en negativ ting. Er noe som jeg ikke har sett før i den grad og gir det en ekstra smakfull opplevelse.

Commander
    Medlem siden
    Mar 2006
    Svar
    437

Sitat Opprinnelig postet av OlaHaldor
    Personlig liker jeg det. Det gir filmen en mer riktig atmosfære, og gir deg en mer følelse av at råfilmen var fra den tiden.
    Personlig hater jeg det. Jeg ble litt rasende, men nå er det OK. "Once upon a time in America" har atmosfære, men The Aviator ... hmmm.. .. la oss si når gærni colorgradingen tar endelig slutt da kommer vi inn i en sal med mange menesker og luften er ren. Det er så ren at jeg tenkte.. f.. det er video. Du skjønner... den tide når hele verden røykte, de ikke hadde luftrensing noensteder, da skulle de ha partikler i luften.. men luften var ren og gjennonsiktig.

Men ok, jeg skal ikke klage mer. Skuespill var fantastisk, framing, kamerabevegelse, klipping og story også, så egentlig er jeg storfornøyd.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •