Den er ikke min drømmefilm, men den var klart en av de beste superheltfilmene og langt bedre enn de tidligere batman-filmene. Alt i filmen er skikkelig gjennomført (til og med story var bra). Eneste jeg ikke likte der var Batmobilen, hehe
Må bare si at Batman Begins er den beste actionfilmen på flere år!
ack of knowledge is the road to peace.
Den er ikke min drømmefilm, men den var klart en av de beste superheltfilmene og langt bedre enn de tidligere batman-filmene. Alt i filmen er skikkelig gjennomført (til og med story var bra). Eneste jeg ikke likte der var Batmobilen, hehe
Vis meg en person som IKKE ville hatt en slik bil!![]()
Joda - den er stilig bil. Hadde takket ja om de tilbyr meg en slik til billig pris, men den ligner ikke på original batmobil. Den er bare en stilig jeep.Opprinnelig postet av keste
Ahh! Har diskutert filmen på mange andre forumer. Men iallefall; Chris Nolan har gått tilbake til den gode gamle mytologien sammen med manusforfatter David S. Goyer, og de har latt seg inspirere av Batman: Year One. Svarte så det funker! Nå har vi som publikumere fått en kompleks og mystisk karakter, imotsetning til Burton/Schumachers karakter. Men, vi forlater på ingen måte superhelt stilen: For her er kjappe replikker og fargerike badguys. Og som jeg elsket, en stor mangel på CGI!
Alt er satt på bakken. Gotham er ikke lenger en superby som er kjemper om oppmerksomheten med Batman. Nå er Batman en merkelig skikkelse i en ordinær by. Christian Bale er definitivt tidenes Batman, og danker lett ut Michael Keaton. Michael Cane, Liam Neeson og Gary Oldman gjør også glimerende presentasjoner.
Kanskje sommerens aller beste.
Men kunne vi forvente oss noe annet av regissøren av Momento?
EDIT:
... Og nettopp det er perfekt. Utstyret er nå prototype dingsebomser som firmaet til Bruce Wayne ikke har fått solgt, som han gjør små forandringer på. Nok et tiltak for å roe ting ned fra fantasy nivået.Opprinnelig postet av Melwasul
Det er nok mer CGI enn vi aner, men det betyr jo at det er gjort bra!
BTW: Memento er en helt KANON film! Kun toppet av The Butterfly Effect![]()
Niks. Chris Nolan er helt imot CGI og føler det ser feil ut. Har lest intervjuer med ham i bla. Empire og Premiere.
Det er ingen CGI sekvenser i filmen. Bare noen få som har blitt modifisert med CGI (ytterst lite).
Synes du virkelig at The Butterfly effect med Ashton Kutcher kan sammenliknes med eminente og nyskapende Memento?Opprinnelig postet av keste
Jeg ser hva du mener. Det er to helt forskjllige filmer, men The Butterfly effect leker også med tid, noe jeg liker veldig godt.Opprinnelig postet av Kyrre
Ja, har sansen for den sjangren selv. Men jeg synes ikke en skal gi alle svar på en så åpenlys og kjedelig pessimistisk måte. Men noe klaffer for noen, og ikke for andre, slik er det i filmverdenen.![]()
Men tilbake til Batman;
Ja tilbake til Batman... Er helt enig at dette er en dritbra film. Noe av grunnen er at Bruce Wayne er en "vanlig" mann, og ikke en overjordisk freak! Det synes jeg at hjelper filmen med å være mye mer realistisk en de andre feks Joel Schumacher Batman filmene!!!
Valg av skuespillere er også heldig, selv om jeg synes Katie Holmes ikke var helt passende... Må nesten peke ut Christian Bale for en fremdragende mystisk karakter. Michael Caine og Morgan Freeman sørger også for humor. Cillian Murphy har filmverdens nest mest creepy/fremtredende øyne (nr.1 Elijah Wood) og er derfor flott bad guy.. Liam Neeson leverer alltid![]()
Filmen har også gode FXer og den beste av dem alle er musikken. Zimmersen har fått hjelp, og sammen med Howard lager han noe av den beste filmmusikken jeg noen gang har hørt!! Love The Strings:P
Til dere som ikke har sett filmen, gå ut å se den! den er vært å få med seg, skal selv se den igjen i dag tenker jeg :wink:
EDIT: så nettopp filmen på nytt og la merke til at det var howard og zimmer som lagde musikken
ww.devolutionstudios.net
Bokmerker