Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 20

Tråd: Beste norske?

Kyrre
    Guest

Standard Beste norske?

Heisann.

Hvilke av de nye norske filmene liker du best? (Monstertorsdag, Uno, Hawaii, Oslo, Andreaskorset, Alt for Egil)

Jeg, for min del var mest imponert over Monstertorsdag. Den hadde en usedvanlig god historie til å være en surfefilm. Rimelig godt skuespill av alle involverte, samt de festlige dudene :wink: . Utrolig lekker fotografering, god regi, herlige uforutsigbarheter og vendinger. Snadder! (+ at de snakker stavangersk :wink: )

Uno er helt klart nummer to. godt skuespill, elskverdig foto og følelseladd og dramatisk handling, og god regi.

Hawaii, Oslo, derimot, synes jeg ble til tider for pretensiøs og stjal altfor mye fra bla. Magnolia og Amores Perros :? Men jeg har virkelig savnet en norsk film i samme sjanger :wink:

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    stavanger
    Svar
    176

Standard Beste norske?

jeg syns alt for egil bør være på den listen også
    etter run through the jungle

Commodore
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Tharsis, Mars
    Svar
    2,656

Standard Beste norske?

Har ikke sett noen av dem - venter til dvd, hvor det er tekstet

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Oct 2004
    Svar
    47

Standard Beste norske?

Har ikke sett Monstertorsdag enda, ikke Andreaskorset heller. Har vært for lite på kino de siste par ukene.
    Jeg setter Uno på topp, herlig film, elsker fotoet i den filmen.
    Er enig med deg i det du sier om Hawaii, Oslo, men det er ikke en dårlig film. Og hva var greia med å "covre" låter fra Requiem for a Dream?

Kyrre
    Guest

Standard Beste norske?

jeg syns alt for egil bør være på den listen også
    Sorry Andy. At jeg kunne glemme den. Har fikset det nå i allefall.

Kyrre
    Guest

Standard Beste norske?

Er enig med deg i det du sier om Hawaii, Oslo, men det er ikke en dårlig film. Og hva var greia med å "covre" låter fra Requiem for a Dream?
    Må innrømme at jeg ikke har sett Requiem for a Dream :? . Men Jeg enig i at Hawaii, Oslo har noen kvaliteter. Skuespillet er bra, regi og foto er upåklagelig, samtidig som filmen er ganske uforutsigbar og filosofisk. Men jeg synes likevell alt faller litt sammen når "omtrent alt" er hentet fra andre - ganske så nye filmer.

Angående Alt for Egil.
    Jeg tror grunnen til at jeg glemte Alt for Egil, var at jeg ikke klarer og se på den som proff-film. Fotoet er jo rett og slett heslig! filmen er jo også skutt med DVCPRO og ender opp med å se ut som en nyhetsending fra TV2! Storyen er, tross flere utgaver siden 2000, ganske så klisjebasert (har lest manuset), jeg er også godt lei hele "feelgood" konseptet.
    Det musikalske elementet løfter kanskje filmen, men det redder den ikke.

Jeg trodde heller aldri jeg skulle gå lei av trynet til Stavangers egen Kristoffer Joner, tross at han gjør en god figur i rollen som Egil, men når han spiller omtrent akkurat samme rollen som i Villmark, ja, da skjer mirakler.

Dette er en av mine største filmskuffelser noensinne. For å ta hardt i.

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Oct 2004
    Svar
    47

Standard Beste norske?

Jeg hadde ikke hørt så mye om Alt for Egil da jeg gikk for å se den, men jeg gikk ut av salen og tenkte at jeg ikke skal se filmer jeg har funnet ut mer om på forhånd. Syns filmen var et eneste stort makkverk.

Commander
    Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Haugesund
    Svar
    321

Standard Beste norske?

Sitat Opprinnelig postet av kattefisk
    Og hva var greia med å "covre" låter fra Requiem for a Dream?
    FYSJ, den må være den dårligeste filmen jeg har sett NOENSINNE! Og det er ikke en overdrivelse! Kan noen fortelle meg hva som er så bra med denne filmen!

Når det gjelder Alt for Egil, synes jeg det var en kjekk film jeg Ikke spesielt bra, men den fikk meg i godt humør, og jeg synes den var underholdene!

Vice Admiral (moderator)
    Medlem siden
    Mar 2004
    Sted
    Sandnes
    Svar
    696

Standard Beste norske?

var å så Monstertorsdag her om dagen... Veldig bra film... anbefales,
    den ble vist til pressen før premieren slik som med alle andre filmer, og den ble ikke så godt motatt av kritikerene fra oslo, rett og slett fordi de ikke forsto dialekten og humoren :P

Lieutenant
    Medlem siden
    Oct 2004
    Sted
    Skien
    Svar
    108

Standard Beste norske?

Skjønner ikke hvorfor det virker som om det er så stor motstand mot Hawaii Oslo her? Greit nok, blant de overnevnte filmene så er min personlige favoritt Uno, likte manus og ikke minst trøkket som filmen klarer og skape, men Hawaii Oslo er da en fryktelig bra film. Og selv om noe kanskje er lånt fra andre filmer så er det på ingen måte noen kopi.

Jeg mener det bare er å bøye seg i støvet for et vanvittig velskrevet manus, bra skuespillerprestasjoner, nydelig foto og det at en norsk film når helt opp både blant kritikere og i utlandet. :wink:
    isforstå meg rett...

Side 1 av 2 12 SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •