Side 2 av 2 FørstFørst 12
Viser resultater 11 til 20 av 20

Tråd: Beste norske?

Kyrre
    Guest

Standard Beste norske?

Jeg liker Hawaii, Oslo, men jeg synes ikke den fortjener all oppmerksomheten og sekserne den har fått, i likhet med bla. Buddy, som utrolig nok vant Amanda for beste film :!:

Jeg er enig i at filmen har et godt manus, men som sagt er jo alt "det gode" hentet fra andre filmer. At det norsk oscar akademiet vil ha den nominert som beste utenlandske, ville jeg kalt meget optimistisk, når ikke engang Amores Perros (filmen som bilkræsjscenen og alle koblingene mellom de parallelle historiene er hentet fra) som er mye mer gripende, og i samme sjanger, vant denne pris. Men jaja, det går jo an å håpe på en nominasjon? :wink:

Lieutenant
    Medlem siden
    Oct 2004
    Sted
    Skien
    Svar
    108

Standard Beste norske?

Skjønner hva du mener.. Og jeg tror nok mye av den "overdrevne" kritikken skyldes det såkalte "bra til å være norsk" syndromet som herjer norske kritikere. Men jeg syns alikevel den fortjener en sekser, ikke bare fordi den er "bra til å være Norsk" men også fordi jeg syns den holder et godt internasjonalt nivå.

Har forøvrig ikke sett noen av filmene som den skal ha hentet ideer fra, så kan egentlig ikke si så mye om det.

Men en ting å huske på, er det faktum at jo mer penger norsk film får inn gjennom suksesser som denne, jo mer penger blir det til produksjonselkapene, og jo størrre sjans er det for at flere av oss en dag kan slå igjennom.
    isforstå meg rett...

Cadet 4
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Norge
    Svar
    14

Standard Beste norske?

Veldig enig med det du sier, Kyrre, når det gjelder Hawaii, Oslo. Har sagt tilnærmet det samme til folk som har spurt meg om filmen. Generelt liker jeg ikke norsk film, men det er èn film som hever seg over de andre. Fra samme regissør som Hawaii, Oslo - det er Schpaaa jeg snakker om. Vanvittig pen fotografering, faktisk gjort av onkelen til en venninne, som jeg også mener å påstå er fotografen til Cubus-reklamene.

Over til Hawaii, Oslo. Når en film blir hyllet så til de grader som Hawaii, Oslo forventer jeg noe annet enn en vanlig norsk film som jeg må "ta for det den er". Man kan si at Poppe har fått innflytelse utenfra, men det er slemt å si at han baserer seg på andres stil. Angående musikken skvatt jeg i stolen når jeg hørte Clint Mansells fylle ørene mine. Akkurat det var en uting. Filmen var bra, men intet mer enn en sterk firer.

Så vil jeg også hive på en film til: Tyven, Tyven. Jeg likte den veldig godt, til å være norsk selvfølgelig. Villmark var også et meget bra stykke film. Monstertorsdag har jeg ikke fått meg til å se enda - kunne ikke fordra Mongoland, men det er nå så.
    ebel without a crew.

Commander
    Medlem siden
    Mar 2004
    Sted
    Machine of Oslo
    Svar
    331

Standard Beste norske

Den beste norske filmen er og blir "Sweetwater"!
    But if I knew she was going to lay a runt on me I'd have never spurted inside her. But that's how it goes. I let the jissom flow. And today my daughter exists"

Kyrre
    Guest

Standard Beste norske?

Hvorfor i helvete har jeg ikke hørt om den?

Rear Admiral (Ambassador)
    Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Fredrikstad
    Svar
    2,425

Standard Beste norske?

Er ikke det den sci-fi filmen som Lasse Glomm har laget? For de som ikke vet hvem han er så laget han Offshore serien som gikk på NRK!

Nei, selv mener jeg Flåklypa Grand Prix er den beste norske filmen gjennom tidene! En sinnsykt bra film!
    color=red]REC[/color] MEDIA
    http://www.recmedia.no/

[/url]

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Oct 2004
    Svar
    47

Standard Beste norske?

Sitat Opprinnelig postet av idelusion
    Angående musikken skvatt jeg i stolen når jeg hørte Clint Mansells fylle ørene mine.
    Jeg satt bare og måpte for meg selv. Hvorfor de har lagd musikk som er så lik musikken Clint Mansell. Om man skal lage musikk som er basert på annen musikk burde de kanskje valgt fra en film som ikke er så kjent som Requiem for a Dream.

Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Fredrikstad
    Svar
    2,425

Standard Beste norske?

Hva er det egentlig som er så bra med musikken til Requiem for a Dream? Har albumet og syynes ikke det er noe særlig bra! Den eneste melodien som jeg synes er ganske bra er "Lux Aeterna" og det er jo en Bach melodi så vidt jeg vet?

[/url]

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Oct 2004
    Svar
    47

Standard Beste norske?

Jeg vet ikke hva som fenger meg med den cden. Men hver gang jeg snurrer CDen begynner jeg å tenke på filmen. Samtidig føler jeg Clint Mansell har skapt et soundtrack som passer perfekt til filmen. Tror det er kombinasjonen med musikken og filmen som har fenget meg. Hver gang jeg hører musikken får jeg lyst til å se filmen.

Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Fredrikstad
    Svar
    2,425

Standard Beste norske?

Ja, det er kanskje noe der ja! For musikken i seg selv synes jeg er forferdelig!

[/url]

Side 2 av 2 FørstFørst 12

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •