Mener at det er en fra forumet som går på skole der nå. Vi får se om han dukker opp og forteller litt![]()
Er det noen her inne på forumet som i fremtiden har tenkt å flytte til California (og eventuelt lage film)?
Har noen vært der? Har dere noen tanker om Los Angeles eller noe å fortelle hvordan det var der hvis dere har vært der?
Er det tungvint å bosette seg der?
Osv...
Tenkte vi kunne diskutert litt om filmindustriens sentrum.
Så - ut med tanker og opplevelser folks!
I dream for a living"
-Steven Spielberg
Mener at det er en fra forumet som går på skole der nå. Vi får se om han dukker opp og forteller litt![]()
"Final Cut Pro is the sort of girl you would take on a date, and Avid is the sort of girl you wanna marry"
- Frank Capria
har vore der i 2 uker for ca 1 år siden..
Stress og bu der ser det ut som![]()
![]()
Men var innom mange filmselskaper.. Og fornøyelsesparker
Anbefaler Hollywood og California
Har tenkt meg der vis eg får ein god utdanning innen film Hehe:P:P:P
VR-V1E HDV
HDVlight
Røde NTG2 (Boom og Dead cat)
Har vel tenkt meg en tur dit en gang :wink:
hy pay a dollar for a bookmark? Why not use the dollar for a bookmark? - Steven Spielberg
Vet om en herfra som studerer i San Francisco - i Academy of Arts (hvor jeg håper også at jeg vil få studere der).
Ja, jeg har store planer om å ta meg flyturen ned til California og spasere inn hos produsentene til Universal og si "jeg vil lage film, nå".
Men dersom jeg skulle gått på filmskole der, så måtte det nok vært UCLA. Desverre er det nok bare 10% som kommer inn, pluss den 8 timers flyturen for å besøke familie og venner. Æsj.
Søstern og typen hennes bor i LA. Hørt at LA film school er en veldig bra skole. De får inn steven spielberg til å ha forelesninger og sånt.. Det skal vistnok være den beste filmskolen der borte etter hva jeg har hørt: http://www.lafilm.com/
Forresten har søstern min planer om å komme inn på UCLA, men det er vanskelig ja! hun måtte gå 3 år på college der borte og få topp karakterer for å ha sjanse for å komme inn (hun hadde allerede vidergående og et år studier i norge..)
Ellers var jeg en tur innom hollowood og universal studios for en 4 år tilbake. artige saker! :P
Ja, UCLA og USC er vel regnet som to av de hardeste filmskolene i verden å komme inn på, men så er det jo også to av de beste. Skulle gjerne gått på en av dem, men må vel nøye meg med en annen. :wink:Opprinnelig postet av Kyrre
hy pay a dollar for a bookmark? Why not use the dollar for a bookmark? - Steven Spielberg
Jeg var i LA/Hollywood/San Francisco/Las Vegas i tre uker for to år siden.
Da besøkte jeg noen bekjente fra Norge som har bodd der i 10 år.
Hvor lett det er å etablere seg der, vet jeg ikke.
Men jeg var i Universal Studios som ligger i Hollywood.
Det var helt fantastisk!
Vi fikk kjøre igjennom hollywood-området der de lagde filmer. Vi kunne se de orginale kulissene til f.eks. Apollo 13(Sjøen de landet på var en liten ferskvannsdam :P ) Back to the Future, Jaws, King Kong og mange andre filmer.
Itillegg stod Back to the Future bilen som ble brukt i innspilling, utstilt ute slik at man kunne ta på den 8)
Den nye kulissen i år, er "War of Worlds".
Jeg var så heldig at jeg klarte å finne et VIP-pass på bakken, slik at ALLE jeg var sammen med (11 stk), slapp fordi ALLE køer i hele fornøyelsesparken. På enkelte attraksjoner var det køer på 2 timer osv. Den slapp vi rett igjennom. Dermed fikk vi opplevd alt.
Det vil si; Skal dere dra til parken, bør dere enten planlegge ekstremt godt hva dere skal besøke, ellers må dere kjøpe et VIP-pass til 79,95$.
Det heter "Front of Line Pass".
ALLE som drar til CA må dra til Universal Studios.
http://themeparks.universalstudios.c...?__source=RGMN
Drar til USA om 5 mnd for å gå på skole i ett år.
Ett par år senere søker jeg meg nok inn på en filmskole der borte :wink:
ww.ustedalen.com
Bokmerker