Viser resultater 1 til 3 av 3
    Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sør-Trøndelag
    Svar
    244

Standard Danvik eller Skiringssal?

Tenkte å gå folkehøyskole neste år og vurderer de to nevnte skolene.
    Har egentlig ikke hørt noe negativt rundt noen av skolene annet enn at Danvik er kristen (ikke spesielt kristen av meg), men det ser jeg egentlig ikke på som noe problem. Regner med jeg kommer til å trives uansett.

Er det noen som kan si at den ene skolen er bedre enn den andre?
    Hvordan er utstyret, miljøet, lærerne, osv?

Regner med at det er en haug med gamle folkehøyskoleelever her
    Andre her inne som skal på en av disse skolene?
    Glidecam X-10 med HD-4000 slede
    Canon XH-A1

Commander
    Medlem siden
    May 2008
    Sted
    Bergen
    Svar
    459

Standard Sv: Danvik eller Skiringssal?

Danvik har vært nevnt her tidligere (i en diskusjon om hvorvidt man lærte å røyke hasj på folkehøgskole, så den er nok slettet av admin eller mod), og da mener jeg at en sa at det kristne på Danvik ikke var noe problem. Du klarer deg film selv om du er hedning, i en settingen. Selv skal jeg ikke på Folkehøgskole. Ikke har jeg vært det heller. Men jeg undersøkte litt om Danvik da det muligens var et alternativ, og det virket ganske bra.

Rear Admiral (Ambassador) OlaHaldor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,314

Standard Sv: Danvik eller Skiringssal?

Som jeg har nevnt i andre tråder vedrørende Danvik, er det kristne opplegget på skolen et alternativ for de som ønsker å benytte seg av det, og det lille som er pressa inn i obligatoriske morgensamlinger før frokost eller eventuelle fellestimer hvor hele skolen er samla i foredragssalen handler minst like mye om etikk og respekt som kristendom, men er vinklet på en slik måte at det har direkte link med det skolen faktisk lærer bort - medier og kommunikasjon.

Det er ikke sikkert du oppfatter det slik der og da, men du vil definitivt ha det med deg, og dra nytte av lærdommen videre.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •