Sjekk også ut filmene til Hank Braxtan på www.braxtanfilm.com
Tenkte jeg skulle lage en tråd om de beste amatørfilmene i verden. Her legger jeg ut mine favoriter (både norske og engelske), og håper dere kan gjøre det samme.
1: Ghost Soliders
Denne filmen er laget av den amerikanske Evan Richards, som vil gjerne skrive en krigsnovelle.. ANBEFALES PÅ DET STERKESTE!
2: NO
En film om hvorfor man burde si nei til visse ting i fylla.
3: Dagen Derpå
Filmen er en klassisk historie om en fyr som våkner uten å huske en dritt om hvor han vært.
4: Alene Hjemme En mann kan ikke være alene hjemme uten kona si (NB: Ligger under prosjekter og klubbfilm 2004)
5: Eggstøkan En svenske stjeler eggstokkene til sjøormen Selma, og seljordingen Sigurd og den trygda x-spionen gjør alt i dems makt for å stoppe han.
6: Violence Amongst Neighbours Filmen viser hvor langt to naboer kan gå for å få viljen sin.
7: Art Of The Saber En fantastisk lyssverd duell.
8: A Feast of Friends En film om noen helt vanlige personer. Tror vi!
Tror det er de som er mine favoritter.![]()
ww.ustedalen.com
Sjekk også ut filmene til Hank Braxtan på www.braxtanfilm.com
But if I knew she was going to lay a runt on me I'd have never spurted inside her. But that's how it goes. I let the jissom flow. And today my daughter exists"
Blair Witch Project? Vet ikke mye om den telles som en amatørfilm, men vet at det kostet nesten ingenting å lage den.
Ellers ser jeg sjelden på amatørfilm bortsett fra NAF, for jeg er ikke særlig godt informert om amatørfilm utenfor NAF. Og den beste filmen i NAF er vanskelig for meg å si for jeg liker mange av dem, hehe.
edit: fant ut at blair witch project har de brukt 40 000 dollar. utrolig, den filmen kunne jeg ha laget til under tusen lapp + kamera.
Til de som ikke har sett Ghost Soliders, så er det en helt GENIAL film. Utrolig bra regi og redigering. Last den ned og ha en fornøyelse.
ww.ustedalen.com
Så Ghost Soldiers nå nettop, og den var helt fantastisk! En klar sekser til den! 8O
size=9]Panasonic AG-DVX100E - RØDE NTG-1
Sony Vegas 6.0 - DVD-Architect 3.0
Indiesnap Matte Box
Pass dykk for ord delings feil![/size]
Hva var det jeg sa? Helt genial film...Opprinnelig postet av MiniMan
Det er faktisk den amatørfilmen jeg har sett flest ganger, uten å gå lei den..
Ghost Soliders, burde du sjekke ut Ghost Soldier Composite Tests
ww.ustedalen.com
Første scene: Skjønte ikke hvorfor de la inn blå/grå farge istedet for den originale som var svart og stilig.Opprinnelig postet av ustedalen
Andre scene: Bra forandring - ikke vanskelig med stativ egentlig - bare å klippe ut delene, men likevel var det veldig bra fargejustering av han.
Tredje scene: Regneværet og blåfarge <-- hvorfor ødelegger igjen? like dårlig som første scene mener jeg. La mørket være som det var.
Fjerde scene: Veldig bra forandring - gul lys med fjell var bra laget. Den ser ganske proft ut der.
Muzzleflash er ikke alleverden der - eksplosjonen var ikke keyet ut bra nok. Skjønner ikke hvorfor de legger mer gråaktig farge som gjør at filmen ser mer amatørisk ut (som uten å ha justert farge, som de faktisk gjorde).
edit: jeg lager gjerne tutorial hvordan man gjør de endringene han gjorde (tenkte på scene 2 og 4) med Adobe After Effects
Melwasul, kan du si meg hvordan han gjorde scene to (skyer og farger)?
ww.ustedalen.com
"No" var jo utrolig bra laget! Totalt sett synes jeg MMMPROD var gode. "Today we just change channel" hadde også sine høydepunkter.
Men for all del. Det var et godt poeng i "Ghost Soliders" også![]()
url=http://www.nettplassen.com/wishionized]Wishionized[/url]
Så lenge det er filmet stativ, er det ikke vanskelig. Her kan du lage 3 layers med en mask hver.Opprinnelig postet av ustedalen
1. Maskere rundt gresshaugen - og justere den med Color Balance (øk grønn farge)
2. Maskere rundt Fjellet - og justere fargen
3. Hvite skyer i bakgrunnen, kan du keye ut hvite fargen og bytte bakgrunnen med et eller annet bilde/videklipp med været.
Det er nøyaktig slik jeg ville ha gjort med Tibia-filmen. Men problemet er jo når du vil ha kamerabevegelse, må du maskere i timeline i tillegg (som blir tungvint).
Bokmerker