Viser resultater 1 til 10 av 10
    Cadet 1
    Medlem siden
    Nov 2006
    Svar
    3

Standard Direkte overføring

Hei.
    Jeg ser at det er mange med mye kunnskap her inne, og håper derfor på at noen kan svare meg på noen spørsmål..

Vi skal avholde et arrangement samtidig to steder i norge, og vil gjerne ha "stemningsrapporter" live. Hvordan kan dette ordnes teknisk?

Ser Windows Media Encoder og VLC har streamingløsinger som funker greit, men på mitt lokale gigabitnettverk blir det 7-12 sekunder forsinkelse, en vei, grunnet nødvendig buffer hos mottakeren. Hvordan blir dette da over halve norge pr internett?

Finnes det andre bedre løsninger?

På forhånd takk for svar!

Commodore Kenny Wang sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Moelv
    Svar
    2,210

Brev kommer jo alltids fram.

[stop spamming, asswipe]

Rear Admiral (Ambassador) OlaHaldor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,314

Tror det skal godt gjøres å få en 100% direkte overføring, uansett hvordan du gjør det - enten via nett eller link.

Du kan jo eventuelt ta kontakt med Digital Vision og høre hvordan du kan gjøre en slik greie via satelitt og hva det vil koste, men det blir nok ikke billig.. :roll:

Rear Admiral (Ambassador)
    Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Fredrikstad
    Svar
    2,425

Det blir dyyyrt...

Fra Nagaro i Frankrike til Marienlyst kosta det 50.000 kroner døgnet.... Og kan aldri tenke meg det blir noe billigere her...
    color=red]REC[/color] MEDIA
    http://www.recmedia.no/

[/url]

Cadet 1
    Medlem siden
    Nov 2006
    Svar
    3

Kenny: Jeg er ny her, er dette en form for "ikke tro at du ernoe"-velkomst, eller er det noe jeg har gjort galt? Liker å få beskjed på en litt mer konstruktiv måte.

Ola: Digital Vision hadde vært bra, men det er nok litt overkill og som du sier neppe billig.. 100% direkte er jeg heller ikke egentlig ute etter, siden det skal mye til for å få til. Men å gjøre det så bra som mulig, billigst mulig.. Hadde vi klart å komt ned i en 5 sekund hadde jeg vært fornøgd.
    Så det jeg er ute etter er mer hvordan vi skal få det kjappest mulig med de overnevnte eller andre billige program/løsninger.

Edit:
    Henrik: Oj, ja, litt over våre budsjettrammer.. Men vi ønsker bare små klipp, stemningsrapporter, maks 30 sekunder * 3.. Men det er nok utelukket med Digital Vision.

Vice Admiral (moderator)
    Medlem siden
    Feb 2005
    Sted
    Klepp, Rogaland
    Svar
    1,298

Sitat Opprinnelig postet av oeyvind
    Kenny: Jeg er ny her, er dette en form for "ikke tro at du ernoe"-velkomst, eller er det noe jeg har gjort galt? Liker å få beskjed på en litt mer konstruktiv måte.
    Ta det med ro, det er berre Kennys sarkasme, og han blir god underhaldning etter kvart som du les meir på forumet.

Velkomen. :wink:
    size=9]Panasonic AG-DVX100E - RØDE NTG-1
    Sony Vegas 6.0 - DVD-Architect 3.0
    Indiesnap Matte Box
    Pass dykk for ord delings feil! [/size]

Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,314

Hva med iChat på Mac? Kan det være en løsning? Route en fullskjerms videosamtale fra iChat på storskjerm eller hva du nå skal.

iChat tar i bruk hvilken som helst kilde, så vidt meg bekjent, som går på sertifiserte USB-enheter, som f.eks. iSight, eller du kan bruke en FireWire-enhet. F.eks. bruke kamera, koble direkte til maskin med FireWire og bruk en god mikrofon på kamera, så er du VELDIG godt i gang, og forsinkelsen er rimelig liten.

Cadet 1
    Medlem siden
    Nov 2006
    Svar
    3

iChat skal jeg prøve ut, det virket som akkurat hva vi er ute etter! Og, ja det er til storskjermer.
    Jeg har lite erfaring med mac, men føler det kan bli en utfordring å få flerkameraproduksjonen inn i den..
    Takk for forslaget! Har lett etter gode Skypealternativer

Commander
    Medlem siden
    Mar 2006
    Svar
    437

iChat ser veldig lovende ut, men husk at du blir utsatt for ustabilitet på nettet. Akkurat nå har Telenor forårsaket store "forsinkelser" i packet levering, hele nettet er treig. Jeg klarer ikke å streame video fra serveren min og jeg sitter på en 3Mbit's linje.

Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,314

Da bruker du kort og godtd en annen leverandør.

Leverandøren min skal visstnok bruke samme linjer som Telenor, men jeg merker ikke en døyt til problemer i det heletatt. Sitter på 20mbit-linje.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •