Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 11
    Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Aug 2004
    Sted
    Oslo
    Svar
    258

Standard Elevmedvirket gymtime

Vi skal ha på skolen sånn at 2 og 2 elever skal styre 2 dobbeltimer gym. Noen som har noe forslag til hva vi kan finne på? Erfaringer? Vil oppnå best mulig karakter..
    Alle aktivitetene skal foregå inne i gymsalen.

Commodore MacGuffin sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Lillehammer/Oslo/Grenland
    Svar
    769

La de få kjørt seg skikkelig! Ingenting er bedre enn det :P Og for guds skyld, få lærer'n til å bli med også, det fortjener de. Og en ting til, en vellykket gymtime vil alltid innehold noe med fotball, bare så du vet det 8)
    "Final Cut Pro is the sort of girl you would take on a date, and Avid is the sort of girl you wanna marry"
    - Frank Capria

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Sep 2005
    Svar
    204

Sitat Opprinnelig postet av Yadda
    Og en ting til, en vellykket gymtime vil alltid innehold noe med fotball, bare så du vet det 8)
    Ikke nødvendigvis, sett ifra lærerens øyne.

Commodore
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Rogaland
    Svar
    968

Hva i all verden har dette på norskfilmforum.com å gjøre!? :?

Lieutenant
    Medlem siden
    Feb 2006
    Sted
    Stavanger
    Svar
    85

Hvilket trinn går du på?
    Med mindre det er 8. eller niende på ungdomsskolen ville jeg tro at fotball fort kan bli ulidelig kjedelig.
    Selv har jeg og en kompis kjørt ett basket opplegg og fått 5, nærme 6. Men du søker kanskje en sikker 6er?
    Uansett, vi lot dem hoppe tau og gjøre noen lay-ups i starten. + litt vanlig "hoppe over benker" osv greier i starten, begrunn gjerne til læreren hvorfor dere gjør det, i dette tilfellet for å trene opp lårmusklene og legg muskler som er vanvittig viktig i basket. Og lay-upsene er jo selvfølelig for å trene kontroll og presisjon. Deretter kan du vise noen små "knep" eller triks. Og så del dem inn i små lag for å la dem spille. Pass hele tiden på at alle er i bevelgelse!
    Uansett, grunnen til at du bør dele inn i små lag er fordi man, spesielt om man er på nybegynner nivå, det fort blir rot når man spiller. Hvis man er ferre på laget kan man øve opp mer kontroll og man scorer da faktisk basert på egenskaper, ikke bare flaks...

Kanskje ikke basket du var ute etter... Dette opplegget var jo uansett bare for 1 skoletime, altså 45 minutter...
    eg er rar og på avataren min står det Lordulf...Dumme meg...Jeg burde skrevet Knutegutt... Dumme meg...

Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Svar
    769

Sitat Opprinnelig postet av Eivind87
    Og en ting til, en vellykket gymtime vil alltid innehold noe med fotball, bare så du vet det 8)
    Nei, men sett ifra mine øyne i hvert fall :P
    "Final Cut Pro is the sort of girl you would take on a date, and Avid is the sort of girl you wanna marry"
    - Frank Capria

Captain
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Geilo
    Svar
    741

Kjør hardintervall trening. Ingenting slår det, pluss at du sliter hele klassen fullstendig ut :wink:
    ww.ustedalen.com

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Sep 2005
    Svar
    204

Sitat Opprinnelig postet av Eivind87
    Nei, men sett ifra mine øyne i hvert fall :P
    Nå ville jo Mazter_Man oppnå best mulig karakter på dette i tillegg. Såklart det er gøyest å spille fotball, helt enig der, men tror du læreren mener det samme?

Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Svar
    769

(Orker ikke mer quotes nå, men dette er altså til Eivind :P )
    Hvis man har en kretslagstrener i fotball som gymlærer, så kan det godt hende at fotball kan gi en bra karakter :wink: Hehe, men nok om det!
    - Frank Capria

Commander
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Bergen
    Svar
    538

Vi har det samme. I dag var det nokon som jenter som hadde aerobic, syke greier. Var meir hjernetrim, spør du meg. :?

Del klassen i to, la den eine delen spille fotball eller jogge ute, medan den andre delen er inne og driver med innebandy eller noko
    Pettersen

Fotobloggen min[/url]
    Pettersen Produksjonar[/url]

Side 1 av 2 12 SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •