Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 20
    Commander
    Medlem siden
    Apr 2004
    Svar
    387

Standard en nøtt til alle data nerder

Jeg reinstallerte akkurat windows fordi pcen hang seg på login screenen hver gang, etter at jeg gjorde det. Så restarter den seg hver gang jeg akkurat har kommet inn i windows, eller litt før. Siden det er bursdagen min i dag å sånn, syns jeg noen kan være snille å finne løsningen på problemet NÅ! :P

Captain
    Medlem siden
    Aug 2005
    Svar
    685

Gå inn i BIOS og sjekk cpu temp. Er tempen fin må du nok fram med skrutrekkeren og feilsøke komponenter Bytte harddisk er jo en start. Du kan også restarte CMOS ved å ta ut og inn en spesiell jumper i hovedkortet. Kan sikkert forklare nærmere hvis du ikke vet hva det er snakk om :P
    Panasonic AG-DVX102BE - Røde NTG-2
    Manfrotto 503 videohode og Manfrotto 755B stativ - Avid Liquid 7.1

Admiral Chandler sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Sted
    Kongsberg
    Svar
    255

Start i Safe Mode (Trykk F8 under oppstart, etter at den første BIOS-informasjonen er borte). Gå til Kontrollpanel -> System, og til fanen som heter Avansert. Trykk på Innstillinger for Oppstart og Gjennoppretting. Skru av boksen for Automatisk Restart. Trykk OK til du er ute av alle vinduene og start PCn på nytt i normal modus. Du vil da se selve feilmeldinga som gjør at Windows kræsjer, som gjør at du kanskje kan finne ut mer. Hvis det samme skjer i Safe Mode kan prosessortemperaturen være årsaken.

Disclaimer: Jeg har oversatt knapper- og menyvalgene fra engelsk til norsk og garanterer ikke at de heter akkurat det samme som jeg har skrevet
    Ms Chanandeler Bong?

"Anything one man can imagine
    other men can make real."
    - Jules Verne

Rear Admiral (Ambassador)
    Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Fredrikstad
    Svar
    2,425

Hakke snøring på sånne ting... Men gratulerer med dagen!
    color=red]REC[/color] MEDIA
    http://www.recmedia.no/

[/url]

Commander
    Medlem siden
    Apr 2004
    Svar
    387

Sitat Opprinnelig postet av Chandler
    Start i Safe Mode (Trykk F8 under oppstart, etter at den første BIOS-informasjonen er borte). Gå til Kontrollpanel -> System, og til fanen som heter Avansert. Trykk på Innstillinger for Oppstart og Gjennoppretting. Skru av boksen for Automatisk Restart. Trykk OK til du er ute av alle vinduene og start PCn på nytt i normal modus. Du vil da se selve feilmeldinga som gjør at Windows kræsjer, som gjør at du kanskje kan finne ut mer. Hvis det samme skjer i Safe Mode kan prosessortemperaturen være årsaken.

Disclaimer: Jeg har oversatt knapper- og menyvalgene fra engelsk til norsk og garanterer ikke at de heter akkurat det samme som jeg har skrevet
    Skjer akkurat det samme når jeg starter safe mode gitt =)

Commodore dahlskebank sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Sted
    Thailand
    Svar
    1,787

Standard Computahproblemos!

Arbeidskollegaen min hadde et lignende problem med sin PC. Ikke det med at han måtte reinstallere fordi den hang seg, men at den slo seg selv av og bootet hytt og gevær. Etter mye kuk og men viste det seg at problemet lå i en ødelagt kabel i strømforsyninga. Store mengder krypstrøm gjorde at den i ny og ne koblet ut. Ny og ne vil si hele tiden. Har du en ekstra PC prøv å bytte ut en og en ting, begynn gjerne med strømforsyninga, til problemet slutter. Slutter ikke problemet kan du prøve å bytte ut hele PCen...

Captain
    Medlem siden
    Aug 2005
    Svar
    685

Men cpu temp var ok eller?
    Panasonic AG-DVX102BE - Røde NTG-2
    Manfrotto 503 videohode og Manfrotto 755B stativ - Avid Liquid 7.1

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Oslo
    Svar
    230

sett stovsugern inn i vifta på pcen din, kusina mi hadde det samme problemet som deg, men det var fordi pcen hennes blei for varm slik at den slo seg av.
    Grattis med dagen!
    ww.blender3d.no

Vice Admiral (moderator)
    Medlem siden
    Feb 2005
    Sted
    Klepp, Rogaland
    Svar
    1,298

Eg hadde same problemet, og det var på grunn av ein ødelagt harddisk. Har du fleire diskar, eller ein kompis har ein, so prøv å installera OS på den.

Gratulerer med dagen!
    size=9]Panasonic AG-DVX100E - RØDE NTG-1
    Sony Vegas 6.0 - DVD-Architect 3.0
    Indiesnap Matte Box
    Pass dykk for ord delings feil! [/size]

Captain datselguf2 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Sted
    Sola
    Svar
    659