Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 12
    Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Buskerud/Hole/Røyse
    Svar
    280

Standard Enkle, men bra effekter?

Hei!

Jeg filmer med et Canon MV700i kamera, og redigerer i Pinnacle Studio 9, og jeg trenger noen enkle, men bra effekter eller triks jeg kan prøve meg på for å bruke i senere tid!

Noen som vet om noen triks eller effekter...? Sånne effekter som Vertigo effekten!

Noen forsalg?

Er evig takknemlig!!!
    he Lord is My Strength

"When you can't cloth in the skin of the lion, put on that of the fox" Guy Williams, Zorro.

"It's not who I am underneath, it's what I do that defines me..."

"All for one, and one for all!"

Lieutenant
    Medlem siden
    Oct 2005
    Svar
    77

trur nesten ikkje det finnest nåkken bra effekter deg eg :lol: ... redrigerte lenge med det ops: før eg gjekk over til pinnacle liquid edition som har mykje meir funksjoner....... men nå her eg nylig gått over på adobe sine programer :lol: :lol:
    ag Aeger din MamMa

Lieutenant
    Medlem siden
    Oct 2005
    Svar
    77

men det eg derimot synst er bra med det er at det er lett og brukervenneligt.... og vist du oppgraderer til plus versjonen har du også muligheter som chomakey(bluescreen).... synset det er eit bra progarm med å utvikle deg fra f.eks movie maker.... men skal du lage effekter og sånnt anbefaler eg at du oppgraderer til liquid edition.... eller skaffer deg after effects :P :P
    ag Aeger din MamMa

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Akershus
    Svar
    240

Commodore MacGuffin sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Lillehammer/Oslo/Grenland
    Svar
    769

Vertigo-effekten er en flott ting! Og man trenger jo faktisk ikke noen avanserte programmer for å få det til heller, bare en stødig hånd :P Brukte den faktisk i den seneste filmen vår.

Lurer på om ikke det var Irmin Roberts som oppfant effekten, i Alfred Hitchcock's Vertigo
    "Final Cut Pro is the sort of girl you would take on a date, and Avid is the sort of girl you wanna marry"
    - Frank Capria

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Akershus
    Svar
    240

Hm, jeg tror det var Hitchcock selv som fant den opp. Den het tidligere Hitchcock-zoom effekten, men det ble omgjort til vertigo som beyr svimmelhet. Og dette passer ganske godt med at perpektivet endrer seg i vertigo (Hitchcock-zoom) effekten.

Men jeg skal ikke si det sikkert da. Har egentlig ikke mye å si hvem som fant det opp, bare en vet hvordan det utføres og hvor det bør og bør ikke brukes.

Commodore MacGuffin sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Lillehammer/Oslo/Grenland
    Svar
    769

Den ble funnet opp i Hitchcock's film Vertigo ja, med det var ikke Hitchcock himself som fant den opp :P Dyr var den å, nærmere $ 20,000 hvis ikke jeg tar feil :roll:
    "Final Cut Pro is the sort of girl you would take on a date, and Avid is the sort of girl you wanna marry"
    - Frank Capria

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Buskerud/Hole/Røyse
    Svar
    280

Vet dere ikke en gang om noen enkle film triks dere har prøvd dere på selv?!

Jeg er desperat!
    he Lord is My Strength

"When you can't cloth in the skin of the lion, put on that of the fox" Guy Williams, Zorro.

"It's not who I am underneath, it's what I do that defines me..."

"All for one, and one for all!"

Lieutenant
    Medlem siden
    Oct 2005
    Svar
    77

åsså det er bare sånne orginal effects som gammel film å sånnt.... ingenting bra
    ag Aeger din MamMa

Captain
    Medlem siden
    May 2004
    Sted
    Røyse, utenfor Hønefoss
    Svar
    589

Sitat Opprinnelig postet av rovlah92
    Vet dere ikke en gang om noen enkle film triks dere har prøvd dere på selv?!

Jeg er desperat!
    Åsse neffekter er det du egentlig mener? Effekter du kan lage i redigeringsprogrammet etter du har filmet eller effekter du kan gjøre mens du filmer?
    lle tenker på seg selv, det er bare jeg som tenker på meg!

Side 1 av 2 12 SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •