-
13th December 2007, 21:59
Lieutenant
Erfaring som logger?
Har fått endel mailer fra skolen av forskjellige jobbtilbud for TV2 og noen kinofilmer hvor de søker etter loggere. Lønnen er ca 1000 kr dagen, 7,5-8 timer i en periode med opptil 20 000 i månedslønn. Er ikke så ille det så lenge det er flexsible arbeidstider. Men lurte på om noen her har jobbet som logger for firmaer, tv kanaler som har efaring med det? Er det verdt jobben?
-
13th December 2007, 22:55
Erfaring som logger?
Jeg har ikke logget for tv-kanalene, men jeg har logger video noen uker da jeg holdt til i Oslo i fjor.
1000,- dagen er ikke all verdens, og generelt er det heller ikke mulig å tjene særlig bedre som logger. Det er en møysommelig prosess.
Det jeg gjorde var å gå gjennom tape etter tape, notere tidskoder og beskeivelse av hvem hva hvor-greier. 20.000 er vel før skatt. En finfin lønn mens man ikke bor som konge det 
Men ta kontakt med arbeidsgiver og spør hva det går ut på i detalj.
-
13th December 2007, 23:01
Captain
Erfaring som logger?
Ganske kjedelig jobb. Den eneste grunnen til å gjøre dette er vel at det er en viss mulighet til å "få en fot innenfor i bransjen". Og det er vel også dette TV2 og andre utnytter -- at det er mange som ønsker å få en fot innenfor, eller bare syns det er utrolig stilig å jobbe for TV2 -- derfor kan de gi så dårlig lønn.
-
13th December 2007, 23:14
Lieutenant
Erfaring som logger?
Hadde regnet med det, ene jobben forklarte detaljene at det vil være å gå gjennom tape for tape å notere. Ikke verdens beste jobb, men bor heller ikke som en konge og kunne vært fint med litt ekstra slanter + at man får en fot innefor. Og er enig i det med at de store kanalene, firmaene tar dårlig betalt for ting. Har fått mange forespørsler om jobber på sett som prod ass og statister etc og det er vanelig med rundt 800-1000 om dagen og ble tilbudt mye mindre.
-
14th December 2007, 03:42
Erfaring som logger?
Nå er ikke logger eller prod ass. akkurat top of the chain - snarere tvert i mot.
Så å kreve mer for de jobbene er rebelsk!
-
14th December 2007, 16:17
Regler for innlegg
- Du kan ikke starte nye tråder
- Du kan ikke svare på innlegg / tråder
- Du kan ikke laste opp vedlegg
- Du kan ikke redigere meldingene dine
-
Forumregler
Bokmerker