-
20th September 2007, 16:35
Lieutenant
Erfaringer med www.globalmediapro.com ?
Noen her som har erfaringer med www.globalmediapro.com ? Tenker og kjøpe en HDR-FX1E ifra dem, men har fått litt kalde føtter etter å ha oppdaget at dem KUN tar forskuddsbetaling (og ikke kort). Har snakket med Nordea (som er banken deres i norge) og dem har ikke info som tyder på at det er farlig (men ei heller det motsatte). Men jeg er fortsatt itvil.
Noen råd ?
-
20th September 2007, 16:52
Cadet 4
Globalmedia pro
Heisann du.
Jeg har bare gode ting og si om globalmedia pro, Jeg bestillte et Panasonic Dvx 100Be og det ble levert og alt er fryd og gammen.
jeg var også litt skeptisk i begynnelsen til dette med forskudds betaling, men dem gjør dette fordi det er den sikkreste metoden. Jeg skjekket også opp banken deres i norge og alt virket å være i orden. Globalmedia var raske med levering. Men det som tok tid var når leveringen kom til Norge og skulle toll klareres. Men den kom etter to uker eller noe sånt.
Jeg kan iallefall gå god for Globalmedia pro, fine priser og det eneste som kommer i tillegg er 25% moms.
-
20th September 2007, 16:56
Commodore
-
20th September 2007, 17:22
-
20th September 2007, 17:25
Cadet 4
Bare hyggelig og kunne hjelpe.
Jeg tror det er positivt og være litt skeptisk til ting. Men akuratt Globalmedia pro har vært ypperlige og handle med spør du meg. Og jeg kommer definetivt til og handle hos dem igjen.
Lykke til med kjøpet !
-
20th September 2007, 18:35
Commodore
Jeg fatter ikke at folk gidder å bestille hos slike halveis seriøse butikker uten sikkelige garantier.
Forhåndsbetalinger av slike summer uansett hvor seriøst det virker er ALLTID risikabelt.
Forresten så er BHP billigere enn Global media og en divisjon over hva angår seriøsitet. I tilegger bhp mye tryggere i forhold til betaling osv med tanke på feks. at man må fram med passord kalkulator for nettbanken sin for å betale.
Husk at om du får varen inn uten moms og du IKKE får hjelp i Norge, Sony Norge kan nekte alt for ting ikke kjøpt i Norge. Så må kameraet sendes ut av landet og man får ikke papirer på at man har betalt MVA og risikerer i værste fall å bli avkrevd full mva senere hvor tollvesenet sitter på kameraet som gissel :twisted:
Og nei jeg har ikke brukt global media og ser ingen grunn til det når BHP er like billig, bedre utvalg, mer på lager, raskere levering, raskere kundeservice, raskere selgere, raskere retur av varer om du får feil osv..tror ikke jeg kom på mer i farta. Så om ingen i Norge har utstyret innen rimlig tid eller tar latterlige priser så er bhp det jeg ville valgt, selv om dem var litt dyrere...tar ingen sjanser med pengene mine i utlandet.
-
20th September 2007, 19:14
Lieutenant
BHP ?
Tar gjerne imot tips til andre leverandører. MVA må nok betales uansett, så hvem som får ordren spiller ingen rolle slik sett. Og finnes det andre mere kjente aktører så er jeg takknemlig for tips.
-
20th September 2007, 21:06
Lieutenant Junior Grade
Christian tenker kanskje på www.bhphotovideo.com
Har selv handlet en god del forskjellig utstyr der, kjapp levering, og meget seriøs butikk. Litt kjipt å måtte sende fra seg foto av begge sider av visakortet da, kan fort missbrukes hvis det havner i gale hender.
Men rent personlig tror jeg nok ikke jeg hadde handlet så dyrt utstyr i utlandet, er veldig greit med den servicen og tryggheten det gir å handle i Norge.
-
20th September 2007, 21:23
Commodore
Bhphotovideo.com er ypperlig! Rask levering, og god service. Men om jeg hadde kjøpt kamera fra utlandet er jg dog skeptisk til. Men det er noen gryn å spare, uten tvil.
-
20th September 2007, 21:26
Lieutenant Commander
hehe.. foto av begge sider på visan?!?! DET virka litt for merkelig for MIN smak da! :wink:
Regler for innlegg
- Du kan ikke starte nye tråder
- Du kan ikke svare på innlegg / tråder
- Du kan ikke laste opp vedlegg
- Du kan ikke redigere meldingene dine
-
Forumregler
Bokmerker