Viser resultater 1 til 8 av 8
    Commander
    Medlem siden
    Mar 2004
    Sted
    Machine of Oslo
    Svar
    331

Standard Et hjemmesidespørsmål..

Hey! Dette er sikkert det dummeste spørsmålet som noengang er spurt om. Har laget en hjemmeside i Macromedia Dreamweaver MX. Hvordan legger jeg den ut på nettet? Hmmm...
    But if I knew she was going to lay a runt on me I'd have never spurted inside her. But that's how it goes. I let the jissom flow. And today my daughter exists"

Commander
    Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Trondheim
    Svar
    322

- Skaff deg et webhotel (serverplass). Krever du mye plass så kan det kanskje være greit å leie en plass. har du dårlig råd og er ikke så kravstor til plass kan gratistjenester være ideelle (feks www.home.no )
    - Skaff deg en ftpserver (filoverføringsprogram som flytter filene fra maskinen din til serveren). Kan anbefale CuteFTP, men det finnes gratisprogram

tips: Når du bruker en gratistjeneste som feks home.no vil adressen til hjemmesiden din bli omtrent 'www.home.no/brukernavn'. For å forenkle dette kan du feks registrere et dot.tk domene (feks www.westad.tk ). Et slikt domene vil peke mot 'www.home.no/brukernavn'.
    Another Generation ®
    Entertainment Project

www.agep.biz

Commander
    Medlem siden
    Mar 2004
    Sted
    Machine of Oslo
    Svar
    331

Standard Hjemmeside......

Takker og bukker!
    But if I knew she was going to lay a runt on me I'd have never spurted inside her. But that's how it goes. I let the jissom flow. And today my daughter exists"

Commodore
    Medlem siden
    Jul 2004
    Sted
    Gjøvik
    Svar
    1,681

weeeeee viss du er ute etter domene (adressen til websiden din feks www.odegaardstudio.com) så kan jeg ambefale wainhost på www.wainhost.com hvor det er kjempebillig og omtrent hvem som helst kan bestille webhotel og domeneregistrering weeeeeee :wink:
    url=http://www.odegaardstudio.com]Jeg liker kjeks-ungen, hva gjør han idag?[/url]

"Like eight bitches on a bitch-boat."
    -Garry Newman.

Captain
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Geilo
    Svar
    741

Sitat Opprinnelig postet av Remi
    weeeeee viss du er ute etter domene (adressen til websiden din feks www.odegaardstudio.com) så kan jeg ambefale wainhost på www.wainhost.com hvor det er kjempebillig og omtrent hvem som helst kan bestille webhotel og domeneregistrering weeeeeee :wink:
    Er enig med remi. Har aldri sett så billige domener og plass som det er der. Nesten 5 ganger billigere (litt mer faktisk) en servtheworld. Anbefaler wainhost på det sterkeste.
    ww.ustedalen.com

Commodore
    Medlem siden
    Jul 2004
    Sted
    Gjøvik
    Svar
    1,681

ja, skal bestille litt flere websider snart tror jeg har så få *ironi* :roll:
    url=http://www.odegaardstudio.com]Jeg liker kjeks-ungen, hva gjør han idag?[/url]

"Like eight bitches on a bitch-boat."
    -Garry Newman.

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Feb 2005
    Svar
    56

Hei! Et FTP program gjør slik at du kan koble deg opp mot den serveren du har leid, og bestemme hvilke filer som skal ligge der. Når du lagde hjemmesiden din valgte du hvilke mapper de forskjellige filene skulle ligge i, da er det viktig at du lager mapper med helt samme navn på din egen server. FTP er en veldig enkel måte og legge opp sidene med. Et helt greit og gratis FTP program er SmartFTP, det finner du på:
    www.smartftp.com

Men vis du vil legge opp sidene dine uten å bruke et annet FTP program en det som er i Dreamweaver så trykker du på FILES panelet, under FILES velger du MANAGE FILES, da kommer det opp en liten liste med sider du har lagret i Dreamweaver, vis siden din heter MIN SIDE så trykker du på den, og velger EDIT til høyre, da vil du få opp innstillingene for siden din, det vil stå: SITE DEFINITION FOR MIN SIDE, de første innstillingene du kan stille på er da LOCAL INFO, disse har du forghåpentligvis satt før, så de trenger du ikke bry deg om nå. Under LOCAL INFO står det REMOTE INFO, velg den. Der igjen vill du få opp noen alternativer på ACCESS, her velger du hvordan du vil koble deg opp mot serveren din. Velg FTP. Da vil du få muligheten til å skrive inn server adressen din og passord. Fyll ut info i alle feltene og trykk ok.

Når du har gjort det så vil Dreamweaver automatisk laste opp alle mappene og filene dine til serveren. Virker kanskje litt tungvindt men det går veldig fort når man gjør det på denne måten. Dreamweaver vil autmatisk laste opp sidene dine på nytt når du har gjort noen forandringer. Det eneste du trenger å gjøre er å lagre og så vil Dreamweaver oppdatere filene på serveren. Fordelen med dette er at du slipper å åpne et nytt FTP program og laste opp filene dine der "mappe for mappe". Men i et FTP program får du det litt mer oversiktelig.

Kanskje litt tungvindt forklart men nå kan du i hvertfall velge selv, eget FTP program eller Dreamweaver.... Begge ting er egentlig like greit synes jeg, men smak og behag!

Commodore
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Tharsis, Mars
    Svar
    2,656

Du kan også overføre ved å skrive "ftp.home.no" (eller domenet ditt) på Internet Explorer, og overføre filene fra mappen din over til ftp.home.no

Det var det jeg brukte i det siste, ganske enkelt egentlig.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •