Side 1 av 3 123 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 26
    Commodore
    Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Jessheim
    Svar
    1,185

Standard Fahrenheit 911, hva syns du?

bare lurte på om det er noen fler som har sett fahrenheit jeg..
    jeg likte den veldig godt, kanskje fordi jeg er den typen som liker å provosere frem andres meninger, som stritter imot mine. men ikke vet jeg.
    men filmen tipper opp på toppen av ynglingsfilmene mine...
    Kim Lopez[/url] på Dahlske Bank[/url]www.LuckyShot.no

Rear Admiral (Ambassador)
    Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Fredrikstad
    Svar
    2,425

For å kalle dette en dokumentar må vi dele opp dokumentar sjangeren i flere sub-kategorier!

Jeg vil ikke engang kalle dette en dokumenter fordi den er så utrolig usakelig! Jeg er i bunn og grunn enig med Moore og liker ikke Bush selv. Men Moore bruker så dårlige eksempler for å fremdrive "fakta". Dette merket jeg i "Bowling for Columbine" og det var helt ekstremt nå i "Fahrenheit 9/11". Synes det var en forferdelig film!
    color=red]REC[/color] MEDIA
    http://www.recmedia.no/

[/url]

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Oct 2004
    Svar
    47

Jeg er veldig enig med det HenrikSolberg sier. Meningene blir så subjektive og det er så dårlig dokumentert at det rett og slett blir propaganda mot Bush. Jeg er helt klart i mot Bush og har heller ingenting i mot å provosere frem andres meninger (gjør det selv hele tiden), men syns han går for langt i forsøkene på å provosere. Det virker nesten som han bare prøver å provosere, ikke lage en dokumentar.

Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Fredrikstad
    Svar
    2,425

Yopp! Akkurat det jeg mener. Akkurat som filmen var et desperat forsøk på å endre amerikanernes oppfatning av Bush før valget.

Et eksempel på hva jeg mener Moore gjør feil!

I Bowling for Columbine, er et av argumentene hans at i den kanadiske byen låser ingen dørene sine. Dette er rett og slett løgn.
    Var på interrail og snakket med en gjeng som var fra denne byen (tror det var Montreal) og det stemmer ikke i det hele tatt. De hadde aldri hørt om noen som ikke stengte dørene sine!

[/url]

Commodore
    Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Jessheim
    Svar
    1,185

da har dere missfortstått litt =P
    Fahrenheit 911 eller bowling for columbine er ikke dokumentarer.
    de er verken fakta, eller fiksjon, de er faksjon.
    de er film, gode og underholdene etter min mening.

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Oct 2004
    Svar
    47

Det er greit nok at det er faksjon, men de blir promotert som dokumentarfilmer og de fleste tar det som dokumentarfilmer.
    En annen ting i Bowling for Columbine er jo at han (lederen i våpenforbundet jeg ikke husker navnet på nå) holdt tale i Columbine dagen etter det som skjedde der, så viser de et klipp hvor lederen holder et gevær og sier noe som "From the cold steel in my hand" (eller noe liknende). Eneste problemet med det klippet er at det er hentet fra en tale han holdt i en helt annen by. Det er spekulativ klipping som kan få mange til å tro at han sa det på talen han holdt i Columbine.

Commodore
    Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Jessheim
    Svar
    1,185

jeg dro opp emnet fordi jeg kjedet meg, og sånne ting som denne filmen skaper diskusjoner lett, og de fikk jeg jo fort, hehe.
    vil ikke være badguy i denna diskusjonen og kan godt si at det skulle kommet mer frem at masse av filmene er basert på fiksjon. greit nok, men Moore klarer fint å lage gode filmer ut av tullet som vanlighvis kunne vært gørr kjedelig å gått igjennom.
    Fahrenheit er jo helt klart en tankevekker, og man får jo se en del ting man ikke har sett tidligere.

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Oct 2004
    Svar
    47

Sitat Opprinnelig postet av Ustabil-Kim
    jeg dro opp emnet fordi jeg kjedet meg, og sånne ting som denne filmen skaper diskusjoner lett, og de fikk jeg jo fort, hehe.
    vil ikke være badguy i denna diskusjonen og kan godt si at det skulle kommet mer frem at masse av filmene er basert på fiksjon. greit nok, men Moore klarer fint å lage gode filmer ut av tullet som vanlighvis kunne vært gørr kjedelig å gått igjennom.
    Fahrenheit er jo helt klart en tankevekker, og man får jo se en del ting man ikke har sett tidligere.
    Hehe, jeg ser ikke på deg som badguy for å trekke fram dette emnet. Selv syns jeg det er interessant å diskutere disse filmene fordi det er veldig mange som tar det for fakta, og da er det greit å diskutere det. Folk må jo uansett få ha sine subjektive meninger om filmer, uten at andre skal slakte de halvt ihjel av den grunn.
    Filmene er helt klart tankevekkere, desverre så er det litt for mye fiksjon for min del.

Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Fredrikstad
    Svar
    2,425

Enig. Han fyren fra NRA heter Charlton Heston. Dritkjent, og god skuespiller. Sikkert mye kul info i Fahrenheit, men det meste var gammelt nytt for meg! Har lest mye av det før!

[/url]

Commodore
    Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Jessheim
    Svar
    1,185

liker den type film jeg.
    vet vi skal ha en oppgave som omhandler dokumentar senere utover året på skolen min, og da skal jeg helt klart lage en fiksjon dokumentar om rektor eller noe drit som viser at han er leder for nazismen ellerno tull, men skal jo skrive at alt er basert på tullete ting og sånn da. hehe

Side 1 av 3 123 SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •