Side 1 av 4 123 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 40
    Kyrre
    Guest

Standard Favoritt Regissør?

Hvilke av alle filmverdenens regissører inspirerer dere mest? Hadde vært interresant å vite

Personlig har jeg vanskelig å velge. Tarantino er selvfølgelig utrolig inspirerende. Sam Mendes er talentfull og Peter Jackson og Steven Spielberg skaper iallefall helt klart inspirasjon og entusiasme hos meg. Jeg liker også stilen til bla. David Lynch, Arild Østin Ommundsen og Roman Polanski.

Jeg har DEFINITIVT glemt masse viktige og betydelige regissører nå men..

Synspunkter?

Commander
    Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Haugesund
    Svar
    321

Steven Spielberg er et geni!

Men jeg HATER filmene til Quentin Tarantino, sorry, men synes faktisk de er helt elendige! Har også ganske lite til overs for Peter Jackson, den eneste gode filmen jeg har sett av han er Ringens Brorskap, de to andre LOTR filmene synes jeg lite om...

Commodore
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Tharsis, Mars
    Svar
    2,656

Standard Re: Favoritt Regissør?

Det er mange regissører som jeg liker, men av alle liker jeg Steven Spielberg best. Han kan absolutt alt mulig - ingenting hindrer han

George Lucas har mistet talent til Hollywood (og er mer interessert i data), og Peter Jackson er fremdeles "ung" som ble nettopp kjent for eneste film jeg kjenner til han er Braindead (vil gi han mer tid).

Commodore MacGuffin sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Lillehammer/Oslo/Grenland
    Svar
    769

Hm.. Liker veldig godt filmene til Ridley Scott og tildels også broren Tony.
    Må ærlig talt innrømme at jeg ikke er så stor fan av hverken Tarantino eller Jackson, mens Spielberg er vel alle enige om at er et geni.

Andre som er verdt å nevne er selvfølgelig Francis Ford Coppola, Alfred Hitchcock, Martin Scorsese og David Lean.
    "Final Cut Pro is the sort of girl you would take on a date, and Avid is the sort of girl you wanna marry"
    - Frank Capria

Commodore
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Akershus
    Svar
    1,221

jeg liker ikke tarantino`s musikk...
    jeg syns ikke den har noe med filmen og gjøre i
    det hele tatt... :?

jeg liker M.Night Shyamalan jeg!

han er helt genial men jeg likte ikke den siste
    filmen hans The Village...
    i]Endemi[/url]
    24-7 Produksjoner[/url]

Kyrre
    Guest

Helvete! Hvordan kunne jeg glemme Francis Ford Cappola og Martin Scorsese?! Jeg må selvfølgelig også nevne Sergio Leone! Er enig i at Ridley Scott leverer også.

Om Steven Spielberg er et geni, har han vist det med bla. Saving Private Ryan og Schindlers Liste, men hva med flopper som The Terminal og 1941?

Commander
    Medlem siden
    Mar 2004
    Sted
    Machine of Oslo
    Svar
    331

Standard regissør

Tarantino, Lynch, Robert Rodriguez, Sam Raimi (pre Spider Man), Sean S. Cunningham, George A. Romero,Michael Herz , John Woo (pre hollywood), Alex Proyas, Sergio Leone, Alex De La Iglesia og David Cronenberg. Alle geniale regissører!

Men en av mine aller største favoritter er Miike Takashi.

jeg liker ikke tarantino`s musikk...
    jeg syns ikke den har noe med filmen og gjøre med
    filmen i det hele tatt jeg...
    Hva i helvete prater du om?

Steven Spielberg er et geni!
    Joda, Indiana Jones filmene, Saving Private Ryan, Schindlers Liste, Jurassic Park og E.T er greie de, men det stopper der!Å gå så langt som å kalle ham et geni er vell litt for mye. Jeg kan ikke si at Catch Me If You can, A.I, Minority Report er så utrolig genialt. Får sikkert juling for dette, men jeg synes Spielberg er overrated!

Men jeg HATER filmene til Quentin Tarantino, sorry, men synes faktisk de er helt elendige!

Hmm! Elendige? Og Ringens Brorskap er så utrolig genial? Etter min mening er hele den forbanna LOTR greia bortkastet filmrull. En bønsj av kjedelige karakterer, kjedelig slosscener og idiotisk CGI. Å si at Tarantino sine filmer er elendige , er vel det samme som å si at Irak er et fredens land. Han har i det minste laget filmer med god story, geniale dialoger og sinnsyke rollefigurer.

Ser det er mange som kun liker filmer som suger inn penger. Det har jo ikke kommet noe bra fra Hollywood siden 90-tallet. Den syns at Hollywood ar gått tom for ideer. Det spyr jo bare ut store episke drittfilmer basert på historiske personer, og det er jo ikke lenge før de har spilt inn nyversjoner av alle asiatiske filmer.
    But if I knew she was going to lay a runt on me I'd have never spurted inside her. But that's how it goes. I let the jissom flow. And today my daughter exists"

Commodore MacGuffin sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Lillehammer/Oslo/Grenland
    Svar
    769

Ojojoj, ingen som har nevnt Akira Kurosawa her! Han som lagde Seven Samurai.. Men ellers tror jeg de største nå er nevnt
    "Final Cut Pro is the sort of girl you would take on a date, and Avid is the sort of girl you wanna marry"
    - Frank Capria

Commodore
    Medlem siden
    Jul 2004
    Sted
    Gjøvik
    Svar
    1,681

george lucas har sitt talent, spielberg også :wink:

Sitat Opprinnelig postet av kyrre
    speilberg
    hehe, morsomt :lol: :wink:
    url=http://www.odegaardstudio.com]Jeg liker kjeks-ungen, hva gjør han idag?[/url]

"Like eight bitches on a bitch-boat."
    -Garry Newman.

Kyrre
    Guest

Ikke kom å snakk om rettskriving du remi :wink:

En av de ALLE største er nok en gang glemt, Stanley Kubrick.

Side 1 av 4 123 ... SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •