Side 4 av 4 FørstFørst ... 234
Viser resultater 31 til 40 av 40
    Kyrre
    Guest

Standard Favoritt Regissør?

Kubrick gjorde ting på sin måte. Han hadde ingen frykt for å være annerledes! Og som Henrik Solberg nevnte så har alle filmene hans noe særegent over seg. Men jeg ville sagt bruken av slow - og fast motion, bildekomposisjon og farger, samt bruken av kjent klassisk musikken i Clockwork, er det mest særegne. Jeg elsker også den herlige (på det årstallet) skjeldent realistiske Full Metal Jacket, med sine hopp mellom sarkasme og ren alvor. Og det fungerer!

Stanley Kubrick var en stor filmkunstner!

Rear Admiral (Ambassador)
    Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Fredrikstad
    Svar
    2,425

Det var ikke bare Clockwork som inneholdt klassisk! 2001 gjorde jo også da og dette var jo minst like tydelig i den! Selv om jeg alltid kommer til å huske Bach's 9. symfoni etter å ha sett Clockwork!
    color=red]REC[/color] MEDIA
    http://www.recmedia.no/

[/url]

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Oct 2004
    Svar
    47

Beethovens, mener du vel

Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Fredrikstad
    Svar
    2,425

Ja selvføgelig! Skriveleif! ops:

[/url]

Kyrre
    Guest

Enig i det. Men som en helhet i Clockwork er det en av tingene en legger merke til liksom.

Lieutenant
    Medlem siden
    Oct 2004
    Svar
    142

Sitat Opprinnelig postet av Kyrre
    Jeg respekterer andres meninger, men når folk sier at Lord of the Rings er dårlig, så tar en faen meg feil! :?

Samme diskusjon på Akam.no

-Har virkelig alle anmelderene som roset filmene lang opp i skyene feil?
    -Har Oscar akademiet feil? (11 Oscar)
    -Har alle de helvetes (språk, ja) mange fansene feil?

Lord of the Rings er så utrolig forseggjort, at jeg blir sur når folk kommer med tam kritikk. Spesielt når det dukker opp off topic.

Dette var by-the way, ikke direkte knyttet til deg bj0rn, så hva du skrev til Westad :wink:
    Altså, jeg misliker filmene. Ikke fordi de er dårlig laget, eller at Jackson har gjort en elendig jobb med regien, det er ikke det - filmene er bare ikke min smak. Jeg ville aldri i livet nominert den til Oscar, fordi jeg ikke liker trilogien. Synes bare selve historien er så "meningsløs". Kan ha noe med at jeg aldri har vært glad i fantasy (selv om Harry Potter duger - kan man kalle det fantasy?).

Jeg sier hverken at Oscarakademiet tar feil, anmelderne tar feil eller folket tar feil. Min mening, derimot, er knallsterk: Det er svært få filmer jeg har sett som er kjedeligere. Det finnes knapt spennende momenter i filmene, uansett hvilken det er snakk om. For å holde meg "våken" satt jeg og letet etter feil i filmen, da jeg så de på kinoen. Derfor misliker jeg ("hater" er et meget sterkt ord) LOTR-filmene. For meg er det vanskelig å innse at folk kan like sånne filmer, men det er flere som liker det enn som er imot det, så utifra statistikken er det vel jeg som er "rar".

Uansett, måtte bare si det, for det finnes mennesker som ikke liker LOTR-filmene, og jeg er en av dem. Utrolig nok: Stolt av det!

EDIT:
    Tar forbehold om skrivefeil og litt rare formuleringer. Er trøtt!

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Oct 2004
    Svar
    47

Selv syns jeg en av de tingene som er så slående med Clockwork er hvordan Kubrick har akompagnert voldsscenene med rolig klassisk musikk. Det blir en så stor kontrast at det fanget meg til stolen. Samtidig fungrer musikken som enromantiserer voldshandlingen. Det er utrolig bra med tanke på at det er en anti-voldsfilm.

Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Fredrikstad
    Svar
    2,425

En annen ting er designen Kubrick bruker på innholdet i settene sine! Spesielt i Clockwork! Hjemmet til familien til han gutten er jo helt sinnsykt!

[/url]

Cadet 4
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Norge
    Svar
    14

Tim Burton
    Quentin Tarantino
    Robert Rodriguez
    M. Night Shyamalan
    David Lynch
    Troy Duffy
    Ron Howard
    David Fincher
    Peter Jackson
    Luc Besson
    Tony Scott
    Stephen Soderbergh
    Guy Ritchie
    Joel Coen
    Kevin Smith
    Stanley Kubrick
    Alex Proyas
    Frank Darabont
    Martin Scorsese
    P.T. Anderson
    Christopher Nolan
    Joe Carnahan
    ebel without a crew.

Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Fredrikstad
    Svar
    2,425

Poenget var vel at man skulle nevne hva som var spesielt med hver enkelt regissør/filmskaper, ikke nevne alle en kom på, men hvis du har så mange favoritter, hva er det som er spesielt med de? Ser du har Soderbergh der! Kjent navn, men allikevel vet jeg lite om han! Har ikke sett noen av filmene hans faktisk! Er litt nysgjerrig på han!

[/url]

Side 4 av 4 FørstFørst ... 234

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •