Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 19
    Commodore
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Rogaland
    Svar
    968

Standard "Feil" i filmer

Jeg har sett en del filmer der jeg har funnet noen feil..
    Noen eksempler er:

The Shining / Ondskapens Hotel
    I den scenen der noen kjører en bil og det blir filmet fra et helikopter, i slutten på et Take ser vi skyggen til helikopteret...

Pulp Fiction
    Når Jules og Vincent har ryddet alt hjernemassen, og blodgørr fra bilen. Så er det et take der "The Wolf" slenger igjen bagasjerommet, og der viser det en død neger(hodet viser) og Vincent hadde jo nettop skytt hodet av han ! :lol:

Friends
    Husker ikke hvilken episode , men en av de er det en dør som står åpen i en tagning og lukker i en annen..

Noen flere?

Rear Admiral (Ambassador)
    Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Fredrikstad
    Svar
    2,425

Standard "Feil" i filmer

http://www.moviemistakes.com

Det er tonnevis!
    color=red]REC[/color] MEDIA
    http://www.recmedia.no/

[/url]

Vice Admiral (moderator)
    Medlem siden
    Feb 2005
    Sted
    Klepp, Rogaland
    Svar
    1,298

Standard "Feil" i filmer

Noe jeg har funnet ut av helt på egenhånd, er ikke en feil i filmen i seg selv, men på coveret til "Enemy at the Gates", er geværet (Mosin Nagant 1892/30) speilvendt. Suttstykket skulle vært på den andre siden! Snakk om premiefjols altså...

Og en annen, i "Band of Brothers - Crossroads", når Winters løper opp på den lille bakketoppen og plaffer løs på tyskerne, skyter han 10 skudd før clipsen spretter ut. I virkeligheten ville den hoppet ut etter 8 skudd.

Og den siste, blandt mange (veldig mange!) andre feil, i "Pearl Harbor", så er Zeroene malt olivengrønne. "Attack Hikotai" som angrep Pearl Harbor hadde alle sine Zeroer hvitmalte.

Klarer ikke å holde meg... Dette er kanskje ikke en feil, men et lett gjennomskuelig forsøk på en lookalike; I "Top Gun", blir Cruise og gjengen stadig angrepet av flertallige "Mig 28", my ass! De var amerikanske F5 som var malt om...
    size=9]Panasonic AG-DVX100E - RØDE NTG-1
    Sony Vegas 6.0 - DVD-Architect 3.0
    Indiesnap Matte Box
    Pass dykk for ord delings feil! [/size]

Commodore
    Medlem siden
    Jul 2004
    Sted
    Gjøvik
    Svar
    1,681

Standard "Feil" i filmer

så i en eller annen cowboyserie at en kamerakran kom halveis inn i bildet. og forsvant ut igjen, man kan umulig ha ungått å se den, den sveipet jo hodet til skuespilleren, det er slurv det 8O
    url=http://www.odegaardstudio.com]Jeg liker kjeks-ungen, hva gjør han idag?[/url]

"Like eight bitches on a bitch-boat."
    -Garry Newman.

df
    df er offline
    Commander
    Medlem siden
    May 2005
    Sted
    Skien
    Svar
    374

Standard "Feil" i filmer

På en episode av colombo så vi microfonen halveis i toppen av bildet, den samme feilen så jeg også et par ganger i "mot i brøstet"
    ttp://www.effektsiden.moo.no/

THX
    THX er offline
    Commodore THX sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Sted
    Bergen
    Svar
    1,301

Standard "Feil" i filmer

Terminator 2 (funnet på egenhånd)
    Da trailleren hopper fra brua med T-1000 så detter ruta ut i ned fallet, men etterpå dytter han ruta ut for å skyte.
    Why build one when you can have two at twice the price?

BERGEN

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Jul 2005
    Sted
    Steinkjer
    Svar
    74

Standard "Feil" i filmer

man finner jo masse slike på nett.. om man vil.. selv de beste gjør feil
    den siste jeg fant av meg selv da.. var i en ganske dårlig film, eller, veldig dårlig film i mine øyne .. Wrong Turn .. er ikke så stor feil, men veldig synlig .. de går mot et hus, et par holder rundt hverandre mens de går, når de skifter vinkel går de en halv-meter fra hverandre ellernoe.. er usikker på avstanden selvfølgelig , men den var veldig synlig ...
    hey're coming to get you barbra...

Lieutenant
    Medlem siden
    Oct 2004
    Sted
    Skien
    Svar
    108

Standard "Feil" i filmer

Jeg så det jeg tror var en feil i Der Untergang. Den var så åpenlys at jeg håper og tror at det var "intended". Under en av scenene i konferanserommene før bunkeren stikker det en mikrofon ned fra toppen av bildet. Noen som vet om dette var en faktisk feil?
    isforstå meg rett...

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Jul 2005
    Sted
    Steinkjer
    Svar
    74

Standard "Feil" i filmer

jeg vil tro at hvis en mic. kom inn i bildet på der untergang, det la jeg ikke merke til selv, men om det forekom , så var det nok en feil , ikke med vilje...
    hey're coming to get you barbra...

Cadet 4
    Medlem siden
    Jul 2007
    Svar
    13

Standard "Feil" i filmer

I endescenen i Steven Spielbergs første suksess, "Duel" så jeg en feil.
    Siste scenen som traileren kjører utenfor stupet er døren plutselig åpen, hmm? :?
    Diamond Entertainment -

Side 1 av 2 12 SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •