Alle visste at det ville komme
Tviler at det stopper mye - men om politiet finner det ut, venter en saftig bot på de "kriminelle", ja...
Jaja, dett var dett... Må gå i butikken og handle nå da.
http://www.itavisen.no/showArticle.p...icleId=1305457
Why build one when you can have two at twice the price?
BERGEN
Alle visste at det ville komme
Tviler at det stopper mye - men om politiet finner det ut, venter en saftig bot på de "kriminelle", ja...
Ja, har vært nysgjerrig på hva denne vil bringe lenge!
Piratkopiering er jeg imot så det er jo greit nok, men det er noen men.
Hvis priser på blanke DVD plater går opp så blir jeg irritert
Hvis det blir ulovlig å ta sikkerhetskopier av egne plater, koding til mp3 for bruk på mp3-spiller så blir jeg irritert...
Så det kan jo hende jeg blir irritert!
Er også nysgjerrig på om denne nye loven gjør noe med denne grensen på 75 år som gjelder angående bruk av gamle åndsverk. Tenker da primært på bruk av klassisk musikk ved egne filmproduksjoner (nyinnspilling selvsagt!)
Veldig bra at de forbyr det, jeg har ikke annet enn forakt for folk som brenner filmer. Det er jo faktisk det samme som å stjele. Og til syvende og sist så går det utover forbrukeren når det ikke lenger lønner seg å lage filmer og musikk. Jeg regner med at de på det forumet her som har tenkt til å lage filmer i framtiden vil at det skal være godt betalt, og at folk ikke ulovlig kopierer filmene du har laget slik at du ikke tjner en dritt på dem.
Jeg laster aldri film - men har heller aldri hørt at et filmselskap eller plateselskap gikk i konkurs pga piratkopiering.
De får ALLTID mer penger enn de brukte sjøl. Jeg er fornøyd med inntekt så lenge det dekker budsjettet vi brukte
Og de har ingen rett til å forby oss å konverte musikkcd til mp3 - for hvor ellers får vi mp3 til mp3spilleren fra? (bortsett fra nettsted som krever kredittkort - som jeg ikke har)
Hvis man snakker filmer som bare akkurat klarer å tjene nok, så vil de ikke klare å overleve pga av piratkopiering - og i Norge hvor markedet ikke er så stort så er det ennå viktigere at det ikke piratkopieres.
Men når det kommer til mp 3, så burde jo selvsagt det være lov i seg selv når du bare har de for eget bruk, men hvis man forbyr det så blir jo deling og piratkopiering mye vanskeligere, så målet helliger middelet kanskje?
Her har du nok misforstått du. Ta Arild Østin Ommundsen for eksempel, han er en vellykket filmskaper med både Mongoland og Monstertordag bak seg. Har han mye penger? Neppe. Filmen måtte tjene i 75 000 for å komme i null (den tjente 40 000) Og ingen av crewmedlemene har tjent noe særlig. I norge er det rett og slett ikke marked for det. Derfor har nesten alle norske regissører reklamefilm som hovedinntekt. Og nå som det har dukket opp en side der en kan laste ned alle norske filmer? Hva skal vi gjøre..De får ALLTID mer penger enn de brukte sjøl. Jeg er fornøyd med inntekt så lenge det dekker budsjettet vi brukte :wink:
Det har alltid vært ulovlig å dele ut film i Norge.Opprinnelig postet av Kyrre
Jeg er imot nedlasting av film, men ikke noe særlig når det gjelder musikk for en sang er samme som en trailer av filmen. Men det er greit, nedlasting er nedlastingFår kjøpe cd som vanlig.
Er forresten imponert at de bare tjente 40 000 kr? Ikke glem at det var mange gode filmer i den perioden. Hmm, bare vent til dvd-salg kommer, så øker det kanskje.
Blir vel slutt på TG (The Gathering) da.
Hvis de virkelig vil ha slutt på piratkopierte filmer burde de slutte med VHS og DVD, og heller begynne med helt nye typer DVD lignende plater som kun kan brukes i avspillere som filmproduksjonsfirmaet har rettigheter til å lage. Sony burde feks komme med DVD plater som er et par cm større i diameter og DVD spillere som kun kan kobles til TV. Og ihvertfall så må de droppe å lage en DVD spiller til PC'en. Problem solved. Man ender opp med masse TV-rippa filmer, noe som egentlig bare er sug. Seff nå kan man vel egentlig bare ta den nye DVD spilleren, koble til TV'en, koble til en DVD recorder og spille inn det som vises på TV på den. Blir vel nesten direkte kopi, er ikke helt sikker på hvordan slikt ville fungert. Men de har seg selv å takke. De som begynte med DVD burde hatt patent på det og kun lagd avspillere. Det som fucket til alt var DVD spillere til PC.
Valve er vel de eneste som har hatt en reell løsning på piratkopier av spill. Microsoft har teoretisk sett muligheten til å sette en stopper for piratkopier av Windows, men virker ikke som om de gidder bry seg. Må jo nevnes at crackere/hackere også klarer å lage piratkopier av slike lydprogrammer som krever en dongel i USB porten.
det ble slutt på tg det året CS ble superfett uansett.
møkkaspill, ødela hele meningen med lan.
Kim Lopez[/url] på Dahlske Bank[/url]www.LuckyShot.no
Bokmerker