Side 1 av 8 123 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 74

Tråd: film ,

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Aug 2008
    Svar
    169

Standard film ,

Hei. Er 15år. skal ut av 10ende neste år. jeg elsker alt innen film å gjøre. samler på filmer å syns det er kjempe spennede. etter jeg har lest endel inne her og så har jeg bare blitt enda mere ivrig. er det noen som vet om en skole jeg kan gå innen film ? etter jeg er ferdig på ungdomskolen. innen film efekter eller hva som helst. har ikke så mye greie fra før men har lest en del tut her og lasta ned programmer og lekt meg litt. synes det er altfor morro. takker for alt av svar

Lieutenant
    Medlem siden
    Oct 2007
    Sted
    Modum
    Svar
    76

Standard Sv: film ,

Da burde du begynne å gå Media og Kommunikasjon på Videregående

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Aug 2008
    Svar
    169

ok. kort forklaring på hva som skjer der ? Har ikke veldig gode karakterer. ligger kansje på 3 - 3,4 i snitt.

Commander
    Medlem siden
    Oct 2007
    Sted
    Madla, stavanger
    Svar
    433

Prøv å få ivertfall over 3,5. Er ikke helt sikker på alt du kan lære der. Jeg valgte ikke Media og Kommunikasjon, tok vanlig almenn. I tilfelle jeg skulle ønske å bli noe annet har jeg mer muligheter. Media og Kommunikasjon er heller ikke nødvendig vet du.

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Oslo
    Svar
    293

Hola!

Media er nok linja du vil inn på ja... Har nettopp jobba et år som lærer på media. Pensum inneholder alt som har med media å gjøre, og det baserer seg mye på prosjekter. Du får prosjekter innen: Video, lyd, grafisk, magasin/avis og web. Når du kommer i andre og tredje kan du velge mer hvilke fag du vil ha, så du kan fint spesialisere deg innen film.

Hvor i landet er du fra? Har litt erfaring med forskjellige skoler i Oslo og Akershus, så om det er her du holder til kan jeg anbefale skole for deg. Om ikke, så ta å sjekk ut hvordan snittet på de forskjellige skolene ligger, og pass på å jobb litt det siste året ditt så du får gode nok karakterer til å velge. Du burde nok opp i rundt 4 i snitt for å komme inn på media. Noen skoler også høyere...

Lykke til!
    Coming soon...

Commander
    Medlem siden
    May 2008
    Sted
    Bergen
    Svar
    459

Det er ingenting som stopper en mekaniker fra å jobbe med film, for å ta et eksempel. Jeg foreslår at du satser på å gå generell studiekompetanse (tre år allmenn, f.eks.) og så velger du en filmskole etter det. I Norge eller i utlandet. Det er opp til deg. Det er sikkert mange her på forumet som har gått på filmskole, og gjerne enda flere i løpet av de tre neste årene, så noen har sikkert noe å føye til her. Men først og fremst kan du nok fokusere på film som en hobby. Det er ingenting i veien for at du skal bli skikkelig flink til hobbyen din heller. Husk det.

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Aug 2008
    Svar
    169

nå blei jeg litt interesert her. generell studiekompetanse . hva er det for noe ? Svar til cmfossum og jeg bor i enebakk 20 min fra oslo

Rear Admiral (Ambassador) alekstef2 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    Bergen
    Svar
    1,294

Sitat Opprinnelig postet av SkeletonKey Vis post
    Det er ingenting som stopper en mekaniker fra å jobbe med film, for å ta et eksempel. Jeg foreslår at du satser på å gå generell studiekompetanse (tre år allmenn, f.eks.) og så velger du en filmskole etter det. I Norge eller i utlandet. Det er opp til deg. Det er sikkert mange her på forumet som har gått på filmskole, og gjerne enda flere i løpet av de tre neste årene, så noen har sikkert noe å føye til her. Men først og fremst kan du nok fokusere på film som en hobby. Det er ingenting i veien for at du skal bli skikkelig flink til hobbyen din heller. Husk det.
    Han får generell studiekompetanse av å gå Medier og Kommunikasjon, så hvorfor ikke bare gå MK som faktisk er det nærmeste han kommer det han vil gjøre? Jeg vil ihvertfall anbefale dette. Han får generell innsikt og forståelse for hvordan det er å jobbe med mediene, så det er nok det beste han kan gjøre nå.

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Aug 2008
    Svar
    169

oj tenkte litt feil xD Det er jo vanli.. ja jeg bør kansje det ? Så kan jeg ha film som en hobby i de 3 åra . samtidig som att jeg vil inn på bilmekanikker. så når jeg har gått allmen i 3 år så kan jeg starte på filmskole. det hørtes helt perfekt ut

Rear Admiral (Ambassador) alekstef2 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    Bergen
    Svar
    1,294

Åja, leste ikke hele tråden så fikk ikke med meg at du ville inn på bilmekaniker. Bare husk å gjøre det bra i standpunkt fagene på VGS, sånn at du kommer inn på filmskole senere

Side 1 av 8 123 ... SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •