Nå har ikke jeg noe erfaring innen dette, men er et par stykker her som er kommet inn på "NISS", som er i oslo-området et sted..
www.niss.no
Hei!
Jeg begynner nå på andre året på videregående skole (almenn),
og jeg tenkte litt på hva jeg skal gjøre etter videregående.
Drømmen er å få jobb i et reklamebyrå.
Regi er det jeg helst vil drive med, men alt inne filmproduksjon er genialt.
Og jeg lurte på om det er noen skoler dere anbefaler å gå etter videregående?
Hadde satt pris på om noen hadde svart...
Nå har ikke jeg noe erfaring innen dette, men er et par stykker her som er kommet inn på "NISS", som er i oslo-området et sted..
www.niss.no
size=9]Panasonic AG-DVX100E - RØDE NTG-1
Sony Vegas 6.0 - DVD-Architect 3.0
Indiesnap Matte Box
Pass dykk for ord delings feil![/size]
Om du er villig til å betale mykje for å gå på ein privatskule, kan ein velge mellom Noroff Instituttet og MI.
Av offentlege (og gratis) alternativ, so veit eg om Universitetet i Bergen som nettopp har starta ei film &; tv produksjon-linje. Høgskulen i Lillehammer og Universitetet i Stavanger har og nokre tilbod.
NISS går selvfølgelig også innenfor dyre-privatskoler kategorien.Opprinnelig postet av Incanus
Jeg skal begynne på Digital Medieproduksjon ved Høgskolen i Østfold... Det er et billig alternativ... Om det er bra eller ikke kan jeg si om et par uker, men alt tyder på at det er helt topp!
jeg anbefaler european film college i danmark. jeg gikk der ifjor. er en superbra 8 måneder lang filmskole hvor du prøver litt av alt innenfor filmbransjen. er en perfekt introduksjon til det hele, og veldig kjent her i danmark.
ikke så mange i norge som kjenner til den, men jeg anbefaler den på det varmeste. og se, jeg gikk jo rett ut i arbeid etterpå![]()
koster litt penger også, men det får du lån til i lånekassen.
sjekk den ut på www.efc.dk
nå står det ikke så mye på hjemmesiden, men lurer du på noe er det bare så spørre!
etter run through the jungle
Earth Final Conflict? Denne siden tilbyr:Opprinnelig postet av Andy
Tror kanskje du mente www.efc.dk, jeg :wink:€ Behind the scenes
€ Buy the season 5 boxed set now
Trenger man gode karaktere for og gå på Film skole?
Eg vet ikkje heilt om dette var et dumt spørsmål
Men eg spør i jallefal!
VR-V1E HDV
HDVlight
Røde NTG2 (Boom og Dead cat)
Privat skole må du betale for å komme inn - og trenges ikke så gode karakter. Men skolene som pleier å være stappfull, kan kreve gode karakter eller at du leverer inn arbeidene du har gjort. Ustabil-Kim måtte levere en video før han kom inn NISS.
Høyskole kreves at du har studiekompetanse (dvs fullført videregående skole) for å komme inn og en god del studiepoeng som du kan konkurrere med andre. Kan også kreve at du leverer arbeidene dine for å vurdere deg.
På offentlige skoler i Norge går det jo nesten utelukkende på karakterer (med noen unntak, f.eks. Oslo Kunsthøyskole)... På privatskoler er jeg ikke helt sikker men tror at trenden der går litt mer på opptaksprøver, hva en har å vise til fra tidligere osv...
EDIT: Kanskje lurt og nevne at de fleste offentlige "filmskoler" krever rimelig høye karakterer...
Bokmerker