Jeg har tenkt på saken, det eller høyskole. Men jeg går enda bare på GK allmenn :P Så er det jo en stund til enda... (dessverre!) Men takk for tipset! :wink:
Vet det er mange som går på videregående her. Jeg vil bare komme med en liten anbefaling hvis dere ikke allerede har tenkt på det....
Dere burde absolutt gå et år på film&;video på folkehøyskole etter videregående(enten før eller etter militæret). Jeg gikk på film&;video på skiringssal folkehøyskole i sandefjord for 5 år siden og det er et år jeg absolutt ikke ville være foruten! Det fikk meg for alvor til å innse at det er film jeg vil jobbe med resten av livet, og så treffer du utrolig mange kule folk.
Det finnes en 8-10 skoler i norge som har film, og søknadsperodene har allerede startet for neste høst.
Noen som har tenkt til å søke eller?
quot; Let´s get down to brass tacks... How much for the ape? "
-Hunter S. Thompson
Jeg har tenkt på saken, det eller høyskole. Men jeg går enda bare på GK allmenn :P Så er det jo en stund til enda... (dessverre!) Men takk for tipset! :wink:
Så bra å høre at du anbefaler det.
Jeg og mrBull har tenkt på å gå på folkehøyskole og fordype oss i film eller noe innefor det.. Bra å høre fra noen som har gått på det før, så kan vi få vite om det er lurt å gjøre eller ei.
Er ikke helt sikre ennå på hvor vi vil gå. Men vi må jo søke snart, hvis vi vil ha plass te høsten.
Går bachelor i flerkameraproduksjon-teknikk, Høgskolen i Lillehammer.
Hjemmeside: http://ostbymedia.no/
jeg syns faktisk litt synd på de som ikke har gått på folkehøyskole, et utrolig kult år! Kan anbefale skiringssal sin video linje, har også hørt at danvig i drammen har en bra film og tv linje. Hvis dere vil komme inn på førstevalget bør dere søke asap, plassene går fort
en annen god grunn til å gå på folkehøyskole er at balansen mellom gutter og jenter er veeldig forskjøvet, i en positiv retining.. som regel 60-70%jenter ;p
lykke til!
quot; Let´s get down to brass tacks... How much for the ape? "
-Hunter S. Thompson
Jeg går på folkehøyskole for tiden og har derfor ikke mye tid til NAFMen videoklassen her er ikke så super - for å ikke skryte er jeg den eneste som kan noe om film, men de i klassen duger til skuespillere. Det er jo bra siden jeg slipper å lete etter skuespillere, hehe.
Vi skal snart lage en musikkvideo med manuset som jeg har laget for lenge siden. Det kommer løpet av mars, tror jeg. Forhåpeligvis tidligere. Folkehøyskole er mer ment for et avslappende år hvor du MÅ være sosial - men samtidig lærer du en god del.
Hittil nå har jeg lært å lage sølvsmykker, sjonglering, pantomime, ledertrening, litt skuespill, og har erfart meg med litt proffere kamera enn jeg har hjemme. Forhåpeligvis får jeg prøve bluescreen til Døves Media-stedet der oppe har (de som lager tegnspråkprogrammer til NRK).
Jeppjepp, jeg angrer i alle fall at jeg ikke gikk folkehøgskole. :? Tror jeg gikk glipp av en del der..
Certainty of death. Small chance of success. What are we waiting for?" -Gimli, son of Gloin
for min egen del er jeg glad jeg valgte å ikke gjøre det. hørt det er veldig lite frihet på skolene, pluss at de ofte driver med amatør kameraer og sånt.. hvis man har lyst til å satse på film, er det vel like greit å komme igang. Film er på ingen måte en kjedelig ting å studere.. også er ikke studentlivet så lite kjipt heller.
Men nå jeg også allerede 20 da jeg var fedrig på vgs, fordi jeg var i usa et år.. så har kanskje no med det å gjøre. Veit mange er kjempe fornøyd med valg av folkehøyskole også.
Vel det er litt av grunnen til at jeg angrer på og anbefaler folk å ta folkehøgskole, men jeg burde kanskje utdypa det litt bedre. Jeg hadde nemlig ingen peiling på hva jeg ville bli, selv om jeg trodde jeg hadde en liten idé. Denne viste seg å ikke stemme.. Men jeg fikk helt klart mye lærdom og hadde det kjempegøy sosialt mine 3år på høgskole. Men utdanningsmessig føler jeg det var litt bortkasta. Og jeg vil nok tro at ditt år i USA veide opp for litt av det sosiale du eventuellt ville fått på folkehøgskole.Opprinnelig postet av Anette
Men bottom line; jeg tror kanskje jeg ville valgt en bedre utdannelse for meg hvis jeg hadde gått folkehøgskole. Og ikke nødvendigvis filmrelatert folkehøgskole, for jeg vil også anbefale folkehøgskole innen andre interesser slik at man kan prøve ut om dette kan være noe man vil satse på videre også. For selv om man liker film aldri så godt så kan det være at det er andre ting man like gjerne vil arbeide med..![]()
Certainty of death. Small chance of success. What are we waiting for?" -Gimli, son of Gloin
Jeg gikk på Romerike Folkehøgskole. Helt konge!!!![]()
![]()
Anbefaler alle det!
f you can't duck it, f**k it.
If you can't f**k it, duck it!
Bokmerker