Side 1 av 4 123 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 35
    Vice Admiral (moderator)
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    Sørumsand
    Svar
    636

Standard Folkehøyskoler - Har kommet inn

Jeg har kommet inn på film og tv på både Agder Folkehøgskole og Skiringsdal Folkehøyskole.

Noen som har erfaringer?
    Noen som skal gå der selv?
    Er det verdt det?

Vil gjerne vite så mye som mulig.
    Laks

Commodore Kenny Wang sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Moelv
    Svar
    2,210

Folkehøgskole er aldri verdt det. Det er converse-traskende fyllerør med skjerf rundt halsen, tjall bak øret og venstrevridde tanker i hodet. Ingen gjør noe annet enn å drikke og pule og lurer i bakfylla på hvordan de skal lure seg unna de elendige forelesningene de har fra lærere som ikke klarer å få seg jobb på vanlig høgskole. Det er en grunn til at man ikke får 60 studiepoeng av et år på Folkehøgskole. Pell deg i militæret og øv opp mental og fysisk styrke og få litt disiplin og orden på sakene. Det er hyggeligere å være på sett med folk som har vært ute en vinterdag før og ikke begynner klagingen allerede når varmluftsanlegget i bilen slår seg vrangt. Langvarig utholdenhet er selvskrevent om man skal kunne holde hodet kaldt på lange innspillingsdager med lite matrasjoner og få pauser.

Vice Admiral (moderator)
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    Sørumsand
    Svar
    636

Takk Wangen.
    Gjorde meg faktisk litt skeptisk.

Men, noen med erfaring?
    Og som skal dit selv kanskje?
    Laks

Commander
    Medlem siden
    May 2008
    Sted
    Bergen
    Svar
    459

Må si meg enig med Kenny Wang - det meste som finnes av folkehøgskoler har gitt meg inntrykk av å være tull. Om dette er noe du virkelig vil drive med, så er det verdt å se på andre alternativ - dersom det er noen. Folk ser på folkehøgskoler som et avslapningsår (slik var det hvert fall i den klassen jeg gikk i). Gjør som Kenny, kom deg i militæret. Skal selv inn på tirsdag.

Vice Admiral (moderator)
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    Sørumsand
    Svar
    636

Men drit nå i det.
    La oss si at jeg skal dit.

Spør nå etter noen med erfaring.
    Og lurer på om noen skal dit selv.
    Laks

Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Moelv
    Svar
    2,210

- Jeg vil prøve heroin, noen erfaringer?
    - Du bør ikke. Det er ikke en god idé!
    - Jammen, jeg vil.
    - Nei, du må ikke. Det er en dårlig idé!
    - Jeg vil ikke høre på fornuft, sier jeg. Jeg vil gjøre noe dumt. La meg få lov til å drite meg ut og slippe å lære av andres feil. Jeg vil ikke høre at heroin er dumt, jeg vil vite hvor jeg kan få tak i det. Wææææææ!

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Oct 2007
    Svar
    173

Sitat Opprinnelig postet av Kenny Wang
    - Jeg vil prøve heroin, noen erfaringer?
    - Du bør ikke. Det er ikke en god idé!
    - Jammen, jeg vil.
    - Nei, du må ikke. Det er en dårlig idé!
    - Jeg vil ikke høre på fornuft, sier jeg. Jeg vil gjøre noe dumt. La meg få lov til å drite meg ut og slippe å lære av andres feil. Jeg vil ikke høre at heroin er dumt, jeg vil vite hvor jeg kan få tak i det. Wææææææ!
    Har noen kilo til overs etter en dårlig handel wang! Prøv heroin, livet kan ikke bli bedre!

Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Moelv
    Svar
    2,210

Høres ut som en bra handel hvis du har et par kilo til overs. Ikke mange som kan si det om heroin.

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Oslo
    Svar
    293

Halla Stian!

Ikke hør på herr og fru militær! Jeg mener det er utrolig bra å begynne å lære i et såpass tett miljø uten press. Hva som passer best for hver enkelt har mye med hva slags person man er. Jeg kjenner folk som har vært dårlige mennesker rett og slett, som har hatt vanvittige forandringer etter folkehøyskole. Samme gjelder for militæret forøvrig, så jeg sier ikke at det ikke er bra for veldig mange.

Jeg kjenner masse folk som har vært på folkehøyskoler (dessverre ikke innen film), og det er med unntak av én fyr utelukkende positive erfaringer.

Beklager at jeg ikke kan komme med så mye tilbakemeldinger på selve skolen osv, men seriøst, gønn på med folkehøyskole! Det handler BARE om hva DU vil få ut av det. Fordi mange velger å chillen fullstendig og pule alle damene betyr ikke at du må det. Du kan leve og ånde for faget ditt i et helt år. Helt fritt for forstyrrelser fra forpliktelser du har til daglig hjemme. Tenkt deg å bare bruke all den tiden man har, for tid er alt man har, utelukkende på å jobbe med film... Jeg sier det er en jævelig god idé!
    Coming soon...

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Oct 2007
    Svar
    173

Pleier å sitte igjen med store konteinere med heroin, denne gangen gikk det skeis og jeg mistet begge armene og det høyre beinet. Kiloene er en kompensjon for smertene. Men glader ikke.

Går ikke livet din vei?, si nei til Jesus og kjøpe herro hos meg! - mitt leve motto

Side 1 av 4 123 ... SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •