Side 1 av 4 123 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 31
    Ensign
    Medlem siden
    Apr 2006
    Svar
    25

Standard Frifond, erfaringer?

Jeg visste ikke helt hvor jeg skulle poste dette så jeg poster det her.

Det jeg lurer på er om noen har erfaringer med å søke og få penger fra frifond.no, er det vanskelig å få penger, hvor mye søkte dere og hvor mye fikk dere? hvor mange er dere? står at det må være minimum 3, hvordan tror dere det går om det er en gruppe på 3 som søker.

Dette gjelder altså barn og unge delen, film altså :P

Del erfaringer

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nittedal
    Svar
    178

For ca et år siden søkte jeg om penger innen filmmillionen. Jeg var så heldig at jeg og gruppen min fikk 25.000 kr.

Det som er viktig er at dere legger mye vekt på søknaden. Jeg skjenner de som ser på søknadene når de kommer inn, og de sier at det er alt for mange som legger for dårlig arbeid i søknaden. Når du lager en søknad er det viktig at du få med at du har planlagt nøye og at du har en tidsplan for når dere skal være ferdig med opptakene osv. Legg opp et budsjett!

Jeg kan sitte her lenge å skrive om hvordan man burde bygge opp en søknad, men det har jeg ikke tid til i dag. Hvis dere lurer på hvordan man kan bygge det opp send meg en pm, så kan jeg se om jeg kan gå i detaljer.

Ja, i Frifond er det ganske enkelt å få penger. De krever egentlig bare at du sender dem en rapport etter at prosjektet er ferdig.

Hilsen Dole
    he passion of making film.

Commodore MacGuffin sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Lillehammer/Oslo/Grenland
    Svar
    769

Vi søkte faktisk for første gang for bare noen dager siden (6100 kroner), det blir spennende å se hvordan det går Noen som vet hvor lang tid det tar før de svarer forresten? Har hørt at det kan ta tid ..
    "Final Cut Pro is the sort of girl you would take on a date, and Avid is the sort of girl you wanna marry"
    - Frank Capria

Commodore
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Rogaland
    Svar
    968

Kan vel ta opp til 2-3 mnd?.. Det gjorde det hvertfall for meg. Det hele kommer an på når disse tildelingsmøtene er.

Ensign
    Medlem siden
    Apr 2006
    Svar
    25

leser at du kan få 10 000 i støtte til investeringer og 15 000 til prosjekter, da er det sånn at du bare kan bruke de 10 000 på utstyr til å lage film og sånn? hvilke utgifter har du på prosjektet da f.eks.?

Captain
    Medlem siden
    Aug 2005
    Svar
    685

Er dette kun en søknad på nettet? Og hvor seriøst er det :P? Hvor ofte kan man søke? Er det ikke bare å finne opp en filmproduksjon hvis man trenger litt ekstra penger?
    Panasonic AG-DVX102BE - Røde NTG-2
    Manfrotto 503 videohode og Manfrotto 755B stativ - Avid Liquid 7.1

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nittedal
    Svar
    178

det finner de fort ut av, tro meg.....
    he passion of making film.

Captain
    Medlem siden
    Aug 2005
    Svar
    685

det finner de fort ut av, tro meg.....
    Men for hver enkelt produksjon. Det er vel mer eller mindre umulig for dem å finne ut om opplysningene er korrekt? Jeg er ingen svindler her :P jeg liker bare ikke hull eller muligheten for svindel :S

Forresten, når man skal søke. Er det sånn at inntektene-utigftene man fører opp skal være lik summen man søker?
    Panasonic AG-DVX102BE - Røde NTG-2
    Manfrotto 503 videohode og Manfrotto 755B stativ - Avid Liquid 7.1

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Jun 2006
    Sted
    Bergen
    Svar
    155

Hvis du leser litt her, så finner du fort ut Plecto at det ikke er såååå lett å jukse...Plus at hvis de finner det ut må du tilbakebetale alt du har fått i støtte og du blir sikkert politianmeldt for svindel

http://www.frifond.no/Prosjekter/Fil...ndex_html?pp=1
    url=http://www.freewebs.com/diamondstudios/]Diamond Studios[/url]

Kyrre
    Guest

De skal selvsagt se alt av kvitteringer. Fikk selv 10 000 av dem i 2004, men mye pes da jeg leverte kvitteringene for sent.

Side 1 av 4 123 ... SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •