jeg ville da heller tro at de mener at alle filmene er bygd opp på de samme grunnelementene, bare med forskjellige settings og karakterer.
og grunnelementene er de som skal til for å lokke et publikum, for å tjene masse penger.
hei, jeg bare lurer på hva som ligger i utrykket "hollywood film", fordi hver gang jeg hører noen si noe om hollywood filmer så drar de allt under samme kam og sier hollywood filmer suger og alle er like. Men hva er egentlig en hollywood film?
En fyr sa til meg at det var slik: en film der steinrike folk som får 1000 andre til å jobbe for seg mens de sitter i en stol å ikke gjør en dritt selv lager filmen...
hmm, ja... anyone?
jeg ville da heller tro at de mener at alle filmene er bygd opp på de samme grunnelementene, bare med forskjellige settings og karakterer.
og grunnelementene er de som skal til for å lokke et publikum, for å tjene masse penger.
Kim Lopez[/url] på Dahlske Bank[/url]www.LuckyShot.no
En typisk hollywood film:
- anslag i starten
- spenningskurv stiger og stiger
- gode mot onde
- vendepunkt på slutten
- kline eller romansescene
- lykkelig slutt
Ellers består hver eneste film 30-40 menn som skal diskutere meningen med filmen og hva må vi ta med og ta bort (som ødelegger manuset).
Men er det ikke også slik at mange av de beste filmene som er laget også er hollywood filmer? så man kan vel ikke si at "hollywood filmer" generelt er dårlige... ?
For å gjøre det helt klart. En hollywood film er jævlig høytbudsjettsfilm der et studio (New Line, Warner o.l) leier inn en manusforfatter, yes, manuset er i box. Så hentes regissøren inn og filmen er komprimert til å passe for et jævlig stort publikum og en eller annen prettyboy spiller hovedrollen og en lekker chick er eventulelt prettyboyens store kjærlighet.
Eksempler: Alt produsert av en mann ved navn Jerry Bruckheimer.
Kyrre:
Nuff said.For å gjøre det helt klart. En hollywood film er jævlig høytbudsjettsfilm der et studio (New Line, Warner o.l) leier inn en manusforfatter, yes, manuset er i box. Så hentes regissøren inn og filmen er komprimert til å passe for et jævlig stort publikum og en eller annen prettyboy spiller hovedrollen og en lekker chick er eventulelt prettyboyens store kjærlighet.
Eksempler: Alt produsert av en mann ved navn Jerry Bruckheimer.
But if I knew she was going to lay a runt on me I'd have never spurted inside her. But that's how it goes. I let the jissom flow. And today my daughter exists"
The Rock er fremdeles en meget bra film! Bare et eksempel på at verden ikke er svart/hvitt!Opprinnelig postet av Kyrre
Hva i all verden betyr det?Nuff said.
Er ikke alt svart/hvitt fordi du liker The Rock?The Rock er fremdeles en meget bra film! Bare et eksempel på at verden ikke er svart/hvitt!
Hm. Hva mener så f.eks. dagbladet om den filmen?
http://www.dagbladet.no/altomfilm/film.php?id=59817
Det betyr at mer trengs ikke å si om den saken. At du har rett.Quote:
Nuff said.
Hva i all verden betyr det?
But if I knew she was going to lay a runt on me I'd have never spurted inside her. But that's how it goes. I let the jissom flow. And today my daughter exists"
Ok, da vet jeg det :wink:
Bokmerker