Ditt ska jeg og mange andre fra TV-klassen min fra Danvik fhs. Midt i blinken for oss som går på TV..
Lyd, Lys og Bilde messe avvikles 25 - 27 Januar i Oslo Spektrum. Meld deg på gratis her:
http://www.einang.net/pt/llb07/
B
ac Pro 8 Core, MacBook Pro, Steadicam Flyer, Sony Z1E, Olympus E1
Ditt ska jeg og mange andre fra TV-klassen min fra Danvik fhs. Midt i blinken for oss som går på TV..
Går bachelor i flerkameraproduksjon-teknikk, Høgskolen i Lillehammer.
Hjemmeside: http://ostbymedia.no/
Allerede registrert.
Når skal dere Danvikingene dit? Hadde vært gøy å møtt Jorunn igjen.
Jeg for min del skal i all hovedsak jakte på JVC GY-HD251+studioadapter og tilbehør, dersom det er kommet til Norge ennå.
De av dere som er nysgjerrige på LightWave kan merke dere at FAMO kommer, og de pleier som regel å ha en maskin med LightWave gående.
hva regnes som "profesjonell bruker av lys, lyd og bilde" da? Det hadde vært morsomt å ta en tur.
Hva er det som skjer der liksom? går man å ser på utstyr? er det visninger og sånt? er det gøy? :lol:
OlaHaldor, du gikk på danvik ifjor? kjenner du kanskje Hong fra sjonalistlinja?
Det som skjer er at det er folk fra salgssteder og de som jobber i og med firmaene og dets teknologi, som kan produktene ut og inn - så er det noe du lurer på ang. f.eks. et JVC-kamera - løp bort på JVCs stand, og spør den første du ser om det du lurer på.
Sony pleier å ha en konkurranse på sin stand, hvor du legger en lapp med navn og nummer, og er med i trekningen av noe kult. Før om årene har det pleid å være små videokamera eller den velkjente robothunden. Det er godt mulig at andre stands også har lignende konkurranser.
Steinberg har brukt å ha halvtimes/times-sessions med drilla folk som viser hvordan man bruker keyboardet og velkjente Cubase, evt. pleier de å ha lyddesignere som viser hvordan man lett kan lage lyder til video og film-bruk på 1-2-3!
Det er utrolig spennende å slå av en prat med andre likesinnede, dele erfaringer rundt det tekniske i ulike situasjoner, dele skrøner osv.
Ellers får dere satt ansikt og stemmer på de dere kanskje har vært i kontakt med hos Elpaq, 2MTV, VideoUtstyr eller Video 4. De pleier i allefall å være der.
Anette: Japp, jeg vet hvem han er - men kjenner ikke. Hur så?Og YES! Det er GØY!
OlaHaldor: Det er noen fra min klasse som ska på LLB på fredag. Men Jorunn ska ikke være med. Ho er desverre opptatt..
Jeg gleder meg te å komme te LLB
Går bachelor i flerkameraproduksjon-teknikk, Høgskolen i Lillehammer.
Hjemmeside: http://ostbymedia.no/
Jeg er der fredag og lørdag, forresten.
Stikker nedom en tur etterpå for å se om de har noe moro =)
Fant du noe gøy?
Ble veldig overrasket over hvor lite JVC GY-HD251 var... Og med det utstyret vi har pr. i dag, ser det ut til at vi slipper den fordyrende kostnaden å kjøpe studioadapteret, da det uansett er HD/SD-SDI og GenLock inn på kameraet, samt at man kan bruke en RCU - med kabel som kan skjøtes i hytt og pine - ergo - en lett-KK-unit som passer vår workflow ypperlig. I tillegg er det en fullverdig HDV-camcorder. Flottflott, og prisen var ikke avskrekkende med sine ca. 73.000,-
Livet er herlig![]()
Bokmerker