Media og Komunikasjon, Musikk, Dans og Drama eller vanlig Almenn.
Hvis du er mest interisert i film anbefaler jeg deg Media og Komunikasjon
Hei folkens!
Jeg lurte på om det var noen som viste hva jeg burde ta på videregående hvis jeg skal gå en film skole?? hvis skal f. eks søke på lillehammer etter vgs må jeg vel ha studiekompetanse og hvis jeg skal gå priv. skole må jeg vel mye penger (som jeg ikke har). Og må jeg en del erfaring for å engang ha noe sjans på f.eks høgskole eller niss...?? Har sett mange poster om dette, men har ikke sett noen skikkelige svar.
Mvh. Anders.
ilmmaking fucking rocks!
Media og Komunikasjon, Musikk, Dans og Drama eller vanlig Almenn.
Hvis du er mest interisert i film anbefaler jeg deg Media og Komunikasjon
in visa pin kode: 9850, men hva har du tenkt til å gjøre med det?
Du får generell studiekompetanse på Media og Kommunikasjon, ikkje vær redd.
Viss du har lyst til å gå på media, begynner du på media. Slik er det. Nåtr det er sagt, er det ikkje bare film på media. Det er avis, grafisk design, foto, webdesign og så videre. Siden en skal gjennom alt dette, blir det ikkje så veldig mykje film som det helst skulle være :P
Lykke til med valget :wink: Eg husker eg sleit med akkurat det samme,
Pettersen
Fotobloggen min[/url]
Pettersen Produksjonar[/url]
hva endte du på da?Opprinnelig postet av PettersenMoviesInc.
jeg har tenkt på å gå idrettslinje, men når media og kommunikasjon gir studiekompetansen blir det vel kanskje det...
DU får ikke studiekompetanse nå lenger. De som er født etter 91. Med mindre man tar påbygg på vg3(?).
Det står da på Media og Kommunikasjon på gjøvik vgs sin hjemme side at man får generell studiekompetanse etter bestått vk 2.
ilmmaking fucking rocks!
Hmm... Etter den nye læreplan greia? De opplysningene vi har fått på ungdomskoler sier at kun musikk&;dramagreiene, allmenn og idrett får det...
Men håper inderlig du har rett!!![]()
Er i alle fall helt fjernt at en skal kunne få det på dans musikk/dans/drama og ikke medier og kommunikasjon... Det er i tilfelle helt latterlig...
http://www.vilbli.no/4daction/WA_Art...rtikkel=000220
![]()
får jo kompentansen, men blir nok litt mer slit det siste året..
Eh, dette er da slik det alltid har vært? At det er mer almennfag det tredje året enn det er de to foregående...
Bokmerker