er ganske mange bra i dawn of the dead og shaun of the dead (sistnevnte er bare morsom da) kanskje da i dawn of the dead når han gamle mannen tabber seg ut med motorsaga og skjærer hu jenta i 2
Vet ikke om denne posten slår an eller ei, men poster den lell. Er det en ting som jeg mener løfter opp en action eller horrorfilm, så er det drapene. Det mener jeg er utrolig viktig, så hva mener dere er den mest feteste og styggeste draps-scenen dere har sett på film?
En av mine store favoritter må være:
Robocop - I OCP bygningen når ED-209 roboten skyter ned en av personene. (Den uklipte versjonen selvfølgelig) Styggere skuddsår får man ikke lenger.
Jason Goes To Hell - Teltscenen. Hvor jenta blir delt i to på langs med et spett av Voorhees!
But if I knew she was going to lay a runt on me I'd have never spurted inside her. But that's how it goes. I let the jissom flow. And today my daughter exists"
er ganske mange bra i dawn of the dead og shaun of the dead (sistnevnte er bare morsom da) kanskje da i dawn of the dead når han gamle mannen tabber seg ut med motorsaga og skjærer hu jenta i 2
i jasonX
når jason voorhees fyser hodet til ei dame
og knuser det i bordet. det er grisfett. og den motorsag
scenen i dawn of the dead er helt rå!
i]Endemi[/url]
24-7 Produksjoner[/url]
Det er ikke èt drap i Fredag filmene som ikke fete :wink:
But if I knew she was going to lay a runt on me I'd have never spurted inside her. But that's how it goes. I let the jissom flow. And today my daughter exists"
Freddy (nr 3 tror jeg) - der han spiddet en fyr og brukte han som dukke med blodåre som tau.
Society:
(filmen må sees) Hovedpersonen stikker hånda opp i rompa til en annen, helt til hånda er i kjeften hans også vrenger han personen. Tror ikke han dør, men det er sykt kult!!
Running Man:
De fleste drapene. Sikkert kule fordi Arnold har morsomme replikker etter han har drept dem.
Pitch Black:
"He did not know who he was fucking with"
Pulp Fiction:
Marvin i bilen. Skutt og drept av Vincent.
3000 Miles To Graceland:
Thomas J Murphy blir drept av politiet. Ca sluttscenen.
klarer ikke å nevne ett favorittdrap i en film, men jeg kan nevne filmer der jeg digger alle drapene.
Braindead, Evil Dead: army of darkness , Bad taste, Evil ed.
ou are the embodiment of pure freedom
But through my eyes you are made of stone
Vel, skal jeg holde meg innenfor film blir det nok Ichi the killer: Damen (orker ikke å gå i detalj) som får først foten hogd av, hinker hun rundt omkring før ichi til slutt kutter strupen hennes.
Utenfor filmens verden må det nok bli samme historie, nemlig ichi the killer mangaen: Kakihara har snudd en fyr slik at han henger med halve kroppen utenfor et hotellrekkverk i en av de øverste etasjene. Han tar så av ham buksen og stikker en pistol inn i rompen hans. Han tømmer hele magasinet inn i ham. Blod kommer ut i strie strømmer fra begge ender i det han faller over rekkverket og hely ned. Splatt.
here is no love in your violence!
Speaking of Robocop 1. Scenen hvor en fyr først blir dynka i syre og så overkjørt slik at han spruter utover hele bilen og hodet ruller over. Syyykt!
Verste jeg har sett må nok være i den franske filmen Irréversible, hvor en fyr får slått bort halve ansiktet med et brannslokningsapparat. kameraet fokuserer på fyren uten å klippe mens vi ser han får slag etter slag i trynet. En av de få gangene jeg virkelig har blitt kvalm av vold på film.
Sluttsenen i "10 før midnatt" med Charles Bronson
Tror det var "10 før midnatt" den hette på Norsk
10 to Midnight på engelsk iallefall.
Hvis ikke dere har sett den skal jeg prøve å gidde å skrive
litt om den slutten altså ;-)
MrC
Bokmerker