Holder på å lage ny liste på maskinen. Når den er lagt inn skal jeg legge ut her. Menneh, to ting jeg vil påpeke. I trådtittelen burde det vel stå "Hvilke DVDer har dere?" Ikke "Hvilken". For det andre så syns jeg alle filmene burde stå på originalspråket. Jeg hater titler som er oversatt. Liten shistorie jeg liker å fortelle;
"Da jeg gikk i niende klasse hadde vi en såkalt "fritime/kosetime". Denne gangen hadde vi spørrelek og var delt inn i 6 grupper. Hver gruppe ble stilt forskjellige spørsmål og den som kunne svaret svarte, også vant gruppa med flest poeng. Standard opplegg, alle har vel vært borti det. Jeg var klassens store filmgeni og hadde sett flest filmer og kunne mest om film, så når vår gruppe da fikk et filmspørsmål så alle på meg. Som klassens filmgeni burde jeg vite svaret, men når filmtittelen er "På Kanten av Stupet" så tenkte jeg automatisk at det var en norsk film, og jeg liker ikke norsk film. Jeg har sett ytterst få norske filmer og vet lite om dem. Så der satt jeg som en idiot og visste ikke svaret. Et filmspørsmål, nettopp det jeg var best på. Da læreren leste opp svaret skjønte jeg det med engang, men det var jo en Hollywood film. Den ubrukelige spørreboka hadde oversatt filmtittelen. Siden den gang har jeg alltid hatet filmtitler som er oversatt til et annet språk. Navnet på filmen er en del av det kunstneriske verket."
Anywho, kommer med liste så fort jeg er ferdig med å få all infoen inn på maskina... fy faen dette var en usaklig post! 8)

LinkBack URL
About LinkBacks
Svar med sitat

ops: ... Jeg har altfor MYE å bruke penger på. Og da går trist nok veldig lite av det til innkjøp av DVDer. Men kanskje det hjelper meg å skape en egen stil i filmene mine? :wink:
[/size]

Bokmerker