-
Cadet 1
Hvilke webhost bør man bruke for å presentere musikk ?
Hei!
Jeg poster dette emnet her siden det har med musikk å gjøre, uten å akkurat være om komponering.
Jeg hører jo at det er veldig mange dyktige komponister her inne, men hva hjelper det å lage musikk om man ikke får presentert den for folk ?
Spørsmålet er dermed hvordan ordner dere dere hjemmeside til presentasjon av musikken deres ?
Jeg ønsker å lage en hjemmeside for å presentere musikk (og kanskje litt video), men har ingen anelse av hvilken host jeg bør velge. Dette er jo multimediafiler som vil generer litt trafikk når de blir spilt av (tror jeg).
Hvordan gjør dere det ? Er one.com et bra alternativ ? (billig men kanskje ikke en multimedialeverandør?)
De sier at et gjennomsnittlig treff ikke skal genere mer enn 1MB trafikk, hva vil det si ? dersom man spiller av en mp3 fil på 2MB vil det være synonymt med 2MB trafikk ?
Hvilke løsninger har dere ?
jeg håper noen kan hjelpe meg med dette, ettersom jeg er helt grønn på dette feltet. ???
Jeg lurer også på hvordan dere klarer å lage til slike mp3spillere som spiller av en sang (enten en sang per side eller en spiller med flere sanger i). Må dere bestille det fra en leverandør og koster det evt penger ?
PS: Jeg vil ikke lage profil på fellesnettsider som myspace og soundclick men ha min egen side med eget domene og fri for reklame.
Håper det ikke ble for mange spørsmål på en gang .
PPS: Jeg lager filmmusikk og regner ikke med så mange treff i uka, men siden det er musikk- og videofiler så bør jo sida tåle litt trafikk likevel.
Takker for all hjelp !

-
16th August 2009, 12:47
Cadet 4
Jeg anbefaler deg og sjekke med http://www.actiweb.no. De tilbyr domenekjøp, hosting og utvikling, samtidig som de er ganske billige. De kan også svare på alle spørsmålene du har om trafikk og avspilling.
Format.
-
16th August 2009, 14:55
Jeg bruker one.com kun fordi de er billige, og jeg har til nå ikke hatt noen problemer med å legge ut store filer for streaming. Videoene på nettsiden min varierer fra et par megabytes til flere titals megabytes.
Jeg titta litt på Activeweb, og ut fra de prisene de opererer med ville jeg faktisk heller kjørt på med One.com eller Servetheworld.net - sistnevnte er 10,- dyrere på minsteprisen. Både one og STW har mer diskplass og ingen begrensning på antall e-postadresser og live kundesupport til en langt hyggeligere pris sammenlignet med Activeweb. Just my two cents om det temaet.
Ang. publisering av innhold, musikk, video og evt. bilder kan jeg glatt anbefale WordPress. Om du jobber med Mac eller Windows er ingen betydning. Om du er på Mac, last ned og installer gratisversjonen av MAMP. Om du er på Windows er det WIMP som er løsningen. Om du skulle trenge hjelp med dette, har jeg kun erfaring med MAMP...
MAMP og WIMP er programvare for webserver som støtter PHP og MySQL, som WordPress bruker. Med denne serverprogramvaren installert kan du teste å bygge eget design, teste løsninger med avspillere, galleri etc. før du publiserer på nett - noe som til syvende og sist vil være både praktisk og fremstå som mer profesjonelt at siden er solid fra første dag.
Det finnes plug-ins for WordPress som støtter avspilling av .flv og .mp3 som jeg tror er det mest aktuelle for deg. Om du ikke har peiling på å lage og kode egne themes kan du ganske enkelt søke rundt etter både freeware og payware themes for WordPress.
WordPress laster du ned her, mens gratis themes og plug-ins finner du her.
Regler for innlegg
- Du kan ikke starte nye tråder
- Du kan ikke svare på innlegg / tråder
- Du kan ikke laste opp vedlegg
- Du kan ikke redigere meldingene dine
-
Forumregler
Bokmerker